W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Od dnia 15.01.2024 r. wznawiamy przyjmowanie wniosków na organizację staży oraz prac interwencyjnych.
Staże organizowane będą na okres 3 miesięcy, wymagany okres zatrudnienia po zakończeniu stażu wynosi 3 miesiące na podstawie umowy o pracę.
Prace interwencyjne będą organizowanie na podstawie art. 51 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tj. pracodawca jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres 12 miesięcy łącznie (w przypadku, gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie umowy o pracę lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika, należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego), a przez okres 6 miesięcy przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1491,00 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocie 252,43 zł. W przypadku zatrudnienia na część etatu refundacja wysokość refundacji jest proporcjonalna do tej części etatu.
Od dnia 14.01.2025 r. wznawiamy przyjmowanie wniosków na organizację staży oraz prac interwencyjnych.
Staże organizowane będą na okres 3 miesięcy, wymagany okres zatrudnienia po zakończeniu stażu wynosi 3 miesiące na podstawie umowy o pracę.
Prace interwencyjne będą organizowanie na podstawie art. 51 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tj. pracodawca jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres 12 miesięcy łącznie (w przypadku, gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie umowy o pracę lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika, należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego), a przez okres 6 miesięcy przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1491,00 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocie 252,43 zł. W przypadku zatrudnienia na część etatu refundacja wysokość refundacji jest proporcjonalna do tej części etatu.
Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej w Bydgoszczy zgodnie z ustawą z dnia 9 kwietnia 2010r. o Służbie Więziennej (Dz. U. 2024r., poz 1869) oraz z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 1 sierpnia 2018r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego do Służby Więziennej (Dz. U. z 2018r., poz.1631)
Ogłasza wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do Służby w Służbie Więziennej na terenie podległym Dyrektorowi Okręgowemu Służby Więziennej w Bydgoszczy.
Zakład Karny w Potulicach:
1. Strażnik działu ochrony - 6 etatów
Partnerstwo „Lokalna Grupa Działania Bory Tucholskie" zaprasza na szkolenie dotyczące naboru wniosków o powierzenie grantów w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju "Chochla do borowiackiej grapy" (przedsięwzięcie 3.2 NASZE GZUBY)
Partnerstwo „Lokalna Grupa Działania Bory Tucholskie" zaprasza na szkolenie dotyczące naboru wniosków o powierzenie grantów w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju "Chochla do borowiackiej grapy" (przedsięwzięcie 3.2NASZE GZUBY).
W ramach naboru można będzie ubiegać się o granty na tworzenie klubów młodzieżowych. (dzieci i młodzież uczące się w wieku od 6 - 24 lat).
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z dokumentacją konkursową (ogłoszenie, w tym regulamin z załącznikami), a także z generatorem wniosków o powierzenie grantów.
TERMIN SZKOLENIA: 9 maja 2025r. (piątek)
GODZINA: 13.00 - 15.00
ADRES: biuro Partnerstwa LGD Bory Tucholskie (ul. Kolejowa 4, Tuchola; kontakt: 52 336 12 13 lub partnerstwo@borytucholskie.pl )
Zachęcamy do zapoznania się przed szkoleniem ze „Standardem klubu młodzieżowego” . Powinien to być punkt wyjścia, w planowaniu przez Państwa podmioty/instytucje, wsparcia dla dzieci i młodzieży. Dokument ten określa minimalny standard funkcjonowania edukacyjnych klubów młodzieżowych, których głównym zadaniem jest wspieranie rozwijania kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań dzieci i młodzieży poza edukacją formalną.
Zachęcamy bardzo do tego, aby czas przed ogłoszeniem naborów wniosków przez LGD wykorzystać do rzeczywistego zbadania potrzeb młodych ludzi.
„Klub powinien oferować elastyczną i zróżnicowaną ofertę zajęć, dopasowaną do zainteresowań, zdolności, predyspozycji, potrzeb i preferencji uczestników.
Zaangażowanie dzieci i młodzieży we wspólne formułowanie oferty jest obligatoryjne.
W związku z powyższym na etapie przygotowania koncepcji funkcjonowania klubu, należy pozyskać informację bezpośrednio od potencjalnych uczestników dotyczących ich zainteresowań i pomysłów na zajęcia (np. w trakcie spotkań grup i społeczności szkolnej, lokalnej, w rozmowach indywidualnych, w formie ankiet, skrzynek na dobre pomysły itp.).”
Podsumowując, klub młodzieżowy nie będzie dobrze działał, jeżeli będzie oferował wsparcie jakie grantobiorcy wydaje się właściwe. Klub będzie spełniał swoją rolę, jeżeli młodzież znajdzie tam wsparcie, którego oczekuje. A więc pytajmy młodych!
Partnerstwo „Lokalna Grupa Działania Bory Tucholskie”
Informacja o naborze wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w ramach spółdzielni socjalnej ze środków PFRON
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że w dniach 02-03.06.2025 r. przyjmowane będą wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej w ramach środkówPFRON.
Ze środków Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych może skorzystać osoba niepełnosprawna bezrobotna lub poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, posiadająca aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.
Osoba niepełnosprawna może otrzymać środki na podjęcie działalności w wysokości określonej w umowie zawartej ze starostą . Wolne środki PFRON jakimi dysponuje tut. Urząd Pracy to 160.000,00 zł.
Kompletne i prawidłowo wypełnione wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami można składać osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi, w godzinach od 7:00 do 15:00 lub za pośrednictwem poczty.
Wniosek można również składać za pośrednictwem platformy SOW pod adresem : https://sow.pfron.org.pl/
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.tuchola.praca.gov.pl oraz w tut. Urzędzie Pracy pok.204 , II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805.
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że w dniach 23-30.04.2025 r. przyjmowane będą wnioski o skierowanie na staż osoby niepełnosprawnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy jako poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, finansowany ze środków PFRON.
Wniosek można składać za pośrednictwem platformy SOW pod adresem : https://sow.pfron.org.pl/
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.tuchola.praca.gov.pl oraz w tut. Urzędzie Pracy pok.204 , II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805.
Rejestracja osobista bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się po wcześniejszym umówieniu terminu wizyty w celu rejestracji i ustaleniu kompletu dokumentów niezbędnych do rejestracji
Jarosław Sobek
pośrednik pracy, doradca klienta- realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże, bony stażowe, Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy
jsobekpup.tuchola.pl
52 5590805
II piętro pok. 204
Anna Siniło
specjalista ds. programów- realizuje wnioski o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, pożyczki na utworzenie st. pracy BGK, dotacje FP, EFS, grant (telepraca), świadczenia aktywizacyjne, pozyczka na podjęcie działalności gospodarczej BGK, Tarcza antykryzysowa: niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców
asinilopup.tuchola.pl
52 5590807
II piętro pok. 205
Katarzyna Sobiech
pośrednik pracy, doradca klienta - realizuje wnioski PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, szkolenia indywidualne i grupowe
ksobiechpup.tuchola.pl
52 5590805
II piętro pok. 204
Wioletta Słupińska
stanowisko ds. programów rynku pracy, doradca klienta - realizuje wnioski o prace społecznie użyteczne
wslupinskapup.tuchola.pl
52 5590810
poddasze- pokój nr 303
Marcin Remisz
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: L, M, P, realizacja ofert pracy
mremiszpup.tuchola.pl
52 5590814
parter stanowisko 5
Ilona Pieczka
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:R, S, Ś, T, realizacja ofert pracy
ipieczkapup.tuchola.pl
52 5590814
parter stanowisko 1
Iwona Kapanka
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:A, B, C, D, E, F, W, realizacja ofert pracy
ikapankapup.tuchola.pl
52 5590816
parter stanowisko 3
Dorota Pril
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: K, N, Z, realizacja ofert pracy
Informujemy, że z dniem dzisiejszym zawieszamy przyjmowanie wniosków o organizację prac interwencyjnych.
Informacje w sprawie terminu naboru można uzyskać pod następującym numerem telefonu: 525590805 lub osobiście w Powiatowym Urzędzie pracy w Tucholi pl. Wolności 23 pok. 204.
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
Formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
Część dokumentów PDF została zamieszczona w formie skanów, przez co nie są one dostępne dla automatycznych czytników tekstu.
Część zdjęć i grafik nie posiada atrybutu alt z opisem tego, co przedstawia dane zdjęcie lub grafika.
Treści nieobjęte przepisami
Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne.Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Oprócz standardowych skrótów klawiszowych dodaliśmy szybkie przejście do wyszukiwarki za pomocą skrótu "Alt+W".
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Piotra Muchy - email: pmucha@pup.tuchola.pl lub telefonicznie +48 52 55 90 806.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Lucyna Glaner- Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi,
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi
Pl. Wolności 23
89-500 Tuchola
Do budynku prowadzi wejście od placu Wolności - wejście możliwe dla osób na wózkach inwalidzkich. Obsługa osób na wózkach odbywa się tylko na parterze, ponieważ w budynku nie ma windy. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Przy budynku wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W Powiatowym Urzędzie Pracy nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma również oznaczeń w alfabecie braille'a oraz powiększonych napisów dla osób słabowidzących. Wewnątrz budynku brak oznaczenia kontrastowego.
Pracownicy i klienci urzędów pracy mogą skorzystać z bezpłatnej usługi tłumaczenia rozmowy z języka migowego (PJM) na język polski. Aby połączyć się konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy, należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy. Usługa jest dostępna od poniedziałku do piątku. Więcej informacji w załączniku poniżej.
W dniu 14 marca br. dzięki gościnności Tucholskiego Ośrodka Kultury odbył się I Festiwal Służb Mundurowych oraz Prezentacja Ponadpodstawowych Szkół Powiatowych organizowany przez Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi wspólnie ze Starostwem Powiatowym.
W trakcie wydarzenia tucholanie mieli okazję poznać charakter pracy formacji mundurowych, w tym:
Policji – nie zabrakło tutaj tucholskich policjantów oraz Funkcjonariuszy Oddziałów Prewencji Policji w Bydgoszczy, a także Samodzielnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji w Bydgoszczy
Państwowej Straży Pożarnej – uczestnikami byli strażacy z Komendy Powiatowej PSP w Tucholi
Służby Więziennej
Wojska Polskiego – reprezentowanego przez Wojskowe Centrum Rekrutacji w Bydgoszczy
Straży Leśnej – reprezentującej Nadleśnictwo Tuchola – oraz Centrum Szkolenia Strzeleckiego Lasów Państwowych w Plaskoszu
Służby Celno-Skarbowej – reprezentującej Izbę Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
Straży Granicznej – reprezentowanej przez Placówkę Straży Granicznej w Bydgoszczy.
Stoisko promujące usługi w zakresie bezpieczeństwa i pierwszej pomocy przygotowała Grupa Prewencyjna WOPR Województwa Kujawsko-Pomorskiego Bory Tucholskie.
Każda ze służb mundurowych przygotowała stoiska eksponujące sprzęt i wyposażenie wykorzystywane w codziennej pracy – w tym również środki przymusu bezpośredniego, niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa w tych formacjach. Na parkingu TOK była możliwość obejrzenia pojazdów operacyjnych. Na szczególną uwagę zasługiwało stoisko CITES Służby Celno-Skarbowej – odwiedzający festiwal mogli zobaczyć zarekwirowane na granicy nielegalnie przewożone, m.in. : wypchane zwierzęta i trofea myśliwskie, wyroby z kości, rogów, zębów zwierząt, naszyjniki, pierścionki i inne wyroby, które zawierają części roślin i zwierząt chronionych, torebki, buty, portfele, paski do spodni wykonane ze skór węży, krokodyli, waranów itp., lekarstwa zawierające sproszkowane fragmenty zwierząt lub roślin (tzw. medycyna orientalna).
Służby zaprezentowały się jako formacje nowoczesne, mobilne, poszukujące kandydatów, którzy chcieliby wstąpić w ich szeregi. Ich oferta była skierowana przede wszystkim do młodzieży stojącej na progu wyboru swojej ścieżki zawodowej. Z tej oferty skorzystać mogli przede wszystkim tegoroczni maturzyści tucholskich szkół takich, jak: Liceum Ogólnokształcące, Zespół Szkół Licealnych i Agrotechnicznych, Zespół Szkół Licealnych i Technicznych oraz Technikum Leśne. Zapoznali się oni z procesem rekrutacji oraz szczegółami pracy w tych służbach.
Z kolei młodsi uczestnicy festiwalu – uczniowie szkół podstawowych – stojący przed wyborem kierunku dalszej edukacji, mieli do dyspozycji stoiska wystawiennicze szkół ponadpodstawowych. Poznali możliwości dalszej edukacji w powiecie tucholskim.
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi w porozumieniu z Tucholskim Centrum Edukacji Zawodowej promował wśród młodych osób stanowisko automatyka – będącego zawodem deficytowym nie tylko na tucholskim rynku pracy. Swojego wsparcia w tym zakresie udzielali pracownicy ZPUH JK Miłosz Kiedrowski – udzielając wszelkich praktycznych informacji związanych z wykonywaniem pracy na tym stanowisku.
Festiwal odwiedziło łącznie ponad 600 osób, co utwierdziło organizatorów w przekonaniu, że w przyszłym roku wydarzenie należy powtórzyć.
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi ogłasza nabór wniosków o refundację
kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Wysokość refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stwnowiska pracy
stanowi nie więcej niż 6- krotność przeciętnego wynagrodzenia
Proponowaną przez Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi jest kwota do 40.000 zł na jedno stanowisko pracy. Termin składania wniosków to 27 i 28 luty 2025 r.
Informacje Anna Siniło pokój 205 ( II piętro) nr telefonu 52 55 90 807 lub 782 021 518 Proponowana forma zabezpieczenia zwrotu przyznanych środków :
Poręczenie
Poręczenie musi zostać udzielone przez co najmniej 2 poręczycieli, będących osobami fizycznymi, z których każdy osiąga wynagrodzenie lub dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie.
W przypadku poręczenia małżonków poręczycielem może być jedna ze stron.
Poręczycielem może być współmałżonek tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej w formie aktu notarialnego lub orzeczenia sądu (kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem dołączona do oświadczeń ),
Poręczenie może być udzielone wyłącznie za pisemną zgodą współmałżonka poręczyciela ( nie dotyczy rozdzielności majątkowej).
Poręczyciele zobowiązani są do podpisania umowy poręczenia osobiście w siedzibie urzędu w obecności upoważnionego pracownika.
Akt notarialny o poddaniu się egzekucji z poręczeniem
Wnioskodawca jest właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości, której minimalna wartość wynosi 120% wnioskowanej kwoty.
Przy zabezpieczeniu w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji konieczne jest ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia, np. w postaci poręczenia przez osobę fizyczną, która osiąga stały dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie i nie jest współmałżonkiem wnioskodawcy (możliwe tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej)
Blokada na rachunku bankowym
Wnioskodawca musi mieć zgromadzone środki w wysokości 120% przyznanego dofinansowania. Blokada sporządzana jest po podpisaniu umowy i obowiązywać będzie do czasu wywiązania się Wnioskodawcy z warunków umowy.
Gwarancja bankowa
Wnioskodawca podpisuje z bankiem umowę gwarancji bankowej, do wysokości 120% przyznanego dofinansowania.