Asset Publisher

Print Drukuj

Dane statystyczne za 2025 rok

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nabór wniosków refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

 Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi ogłasza nabór wniosków o refundację

kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

 

 Wysokość refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stwnowiska pracy

stanowi nie więcej niż 6- krotność przeciętnego wynagrodzenia

Proponowaną przez Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi jest kwota do 40.000 zł  na jedno stanowisko pracy.
                      Termin składania wniosków to 27 i 28 luty 2025 r. 
                 

Informacje Anna Siniło  pokój 205 ( II piętro) nr telefonu 52 55 90 807  lub 782 021 518

Proponowana forma zabezpieczenia zwrotu przyznanych środków :

  • Poręczenie

Poręczenie musi zostać udzielone przez co najmniej 2 poręczycieli, będących osobami fizycznymi,  z których każdy osiąga wynagrodzenie lub dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie.
W przypadku poręczenia małżonków poręczycielem może być jedna ze stron.
Poręczycielem może być współmałżonek tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej w formie aktu notarialnego lub orzeczenia sądu (kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem dołączona do oświadczeń ),
Poręczenie może być udzielone wyłącznie za pisemną zgodą współmałżonka poręczyciela ( nie dotyczy rozdzielności majątkowej).
Poręczyciele zobowiązani są do podpisania umowy poręczenia osobiście w siedzibie urzędu   w obecności upoważnionego pracownika.
 

  • Akt notarialny o poddaniu się egzekucji z poręczeniem

Wnioskodawca jest właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości, której minimalna wartość wynosi 120% wnioskowanej kwoty.
Przy zabezpieczeniu w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji konieczne jest ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia, np. w postaci poręczenia przez osobę fizyczną, która osiąga stały dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie i nie jest współmałżonkiem wnioskodawcy (możliwe tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej)              
 

  • Blokada na rachunku bankowym

Wnioskodawca musi mieć zgromadzone środki w wysokości 120% przyznanego dofinansowania. Blokada sporządzana jest po podpisaniu umowy   i obowiązywać będzie do czasu wywiązania się Wnioskodawcy z warunków umowy.
 

  • Gwarancja bankowa

      Wnioskodawca podpisuje z bankiem umowę gwarancji bankowej, do wysokości 120%   przyznanego dofinansowania.

Załączniki

Wniosek doposażenie 2025 (1)
Wniosek doposażenie 2025 (1).doc 215 KB
Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis
Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis.docx 15 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 717 KB
oświadczenie akt notarialny o poddaniu się egzekucji (1)
oświadczenie akt notarialny o poddaniu się egzekucji (1).docx 26 KB
oświadczenie poręczyciela 2024
oświadczenie poręczyciela 2024.docx 30 KB
ROZLICZENIE REFUNDACJI
ROZLICZENIE REFUNDACJI.doc 103 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Zaproszenie na Festiwal Służb Mundurowych oraz prezentację powiatowych szkół ponadpodstawowych

Plakat zaproszenie na Festiwal Służb Mundurowych

 

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Obowiązujące stawki, kwoty i wskaźniki

Obowiązujące stawki, kwoty i wskaźniki (stan prawny na dzień 1 marca 2025 r.)
 

I. Zasiłki, stypendia, dodatki, świadczenia. [w złotych]

1. Zasiłki dla bezrobotnych:
podstawowy (100%) (art. 72 ust. 1): 
  • w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku
  • w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku


1.662,00 
1.305,20
obniżony (80%) (art. 72. ust. 2): 
  • w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku
  • w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku


1.329,60
1.044,20
podwyższony (120%) (art. 72 ust. 3): 
  • w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku
  • w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku
 


1.994,40
1.566,30

 
2. Stypendia dla bezrobotnych w okresie odbywania:
szkolenia - 120 % zasiłku (art. 41 ust. 3) 1.994,40
przygotowania zawodowego dorosłych - 120 % zasiłku (art. 53g ust. 1) 1.994,40
stażu - 120 % zasiłku (art. 53 ust. 6) 1.994,40
kontynuowania nauki - 100% zasiłku (art. 55 ust. 1) 1.662,00
studiów podyplomowych - 20% zasiłku (art. 42a ust. 5) 332,40
3. Dodatek aktywizacyjny (do 50% zasiłku) – dla osób, które w okresie posiadania prawa do zasiłku dla bezrobotnych, podjęły zatrudnienie lub inną pracę zarobkową (art. 48 ust. 1)
831,00
 
4. Refundacja kosztów opieki nad dzieckiem lub osoba zależną (do 50 % zasiłku) bezrobotnemu posiadającemu co najmniej jedno  dziecko do 6 roku życia lub niepełnosprawne do 18 roku życia – w przypadku podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, szkolenia, stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych (art. 61 ust. 1) 831,00
5. Świadczenie z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych (art. 73a ust. 3) min. 12,20/h
6. Świadczenie integracyjne - 120% zasiłku (art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym): 1.994,40
Zasiłki i świadczenia zostały zwaloryzowane od 1 czerwca 2024 r. o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2023 r. w stosunku do 2022 r., który wyniósł 111,4% (Komunikat Prezesa GUS z dnia 15 stycznia 2024 r. (M. P. poz. 22)). Od zasiłku dla bezrobotnych PUP opłaca składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe w łącznej wysokości - 27,52 % x, a od stypendiów za okres odbywania szkolenia, stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych, dodatkowo na ubezpieczenie wypadkowe - 0,67 %, tj. w łącznej wysokości - 28,19% - kwotę składki na ubezpieczenie wypadkowe PUP oblicza stopą procentową obowiązującą go w danym roku składkowym.
Zgodnie z ustawą z dnia 13 stycznia 2022 r. o zmianie ustawy o zatrudnieniu socjalnym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 218), wysokość świadczenia integracyjnego została od 1 stycznia 2022 r. ustalona na poziomie 120% kwoty zasiłku dla bezrobotnych.

II. Maksymalne kwoty, jakie mogą być refundowane z Funduszu Pracy pracodawcom z tytułu zatrudnienia skierowanego bezrobotnego (miesięcznie - w zł.) w ramach:

1. Prac interwencyjnych (refundacja wynagrodzenia, nagród i składek na ubezpieczenia społeczne):

  • w pełnym wymiarze czasu pracy (1.662,00 + 325,59*) (art. 51 ust. 1)


1.987,59

  • w pełnym wymiarze - refundacja za co drugi miesiąc od kwoty minimalnego wynagrodzenia (4.666,00 + 914,07*) (art. 51 ust. 3)


5.580,07

2. Robót publicznych:

  • refundacja za każdy miesiąc [50 % przeciętnego wynagrodzenia + składki na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia podlegającego refundacji - (4.238,61 + 830,34*] (art. 57 ust. 1),


5.068,95

  • refundacja za co drugi miesiąc [100 % przeciętnego wynagrodzenia + składki (8.477,21  +  1.660,69*] (art. 57 ust. 2)


10.137,90

3. Jednorazowej refundacji pracodawcy kosztów opłacenia składek na ubezpieczenia społeczne:

  • za zatrudnionego przez okres co najmniej 12 miesięcy bezrobotnego (do 300 % minimalnego wynagrodzenia) (art. 47 ust. 3)


13.998,00

4. Refundacji za prace społecznie użyteczne (60% świadczenia z tytułu wykonywania prac społecznie użtecznych) (art. 73a ust. 5)   

max 7,32/h

5. Jednorazowej premii po przygotowaniu zawodowym dorosłych za każdy pełny miesiąc programu (art. 53j)

709,70

6. Premii za zatrudnienie bezrobotnego do 30 roku życia, który otrzymał bon stażowy (art. 66l ust. 4)

2.222,60

*/ składki na ubezpieczenia społeczne opłacane przez pracodawcę w wysokości od 16,93% do 19,59%, w zależności od wysokości  składki na ubezpieczenie wypadkowe, która wynosi od 0,67% do 3,33% lub 1,67% w przypadku płatników składek zatrudniających do 9 osób oraz płatników niepodlegających wpisowi do rejestru REGON.
Refundacji na ubezpieczenie wypadkowe podlega kwota w wysokości faktycznej opłacanej od refundowanego wynagrodzenia składki.

III. Środki na podjęcie działalności gospodarczej oraz wyposażenie stanowiska pracy dla bezrobotnego oraz pożyczka na sfinansowanie kosztów szkolenia, ryczałt z tytułu kosztów przejazdu - z Funduszu Pracy.

1. Przyznanie bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej:

  • działalności samodzielnej (do 600 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 46 ust. 1 pkt 2)

50.863,26

  • w ramach tworzonej spółdzielni socjalnej (do 600 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 46 ust. 1 pkt 3)

50.863,26

  • przystąpienie do spółdzielni socjalnej (do 600 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 46 ust. 1 pkt 3)

50.863,26

2. Refundacja pracodawcy kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla bezrobotnego (do 600 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 46 ust. 1 pkt 1)

50.863,26

3. Pożyczka dla bezrobotnego na sfinansowanie kosztów szkolenia (do 400 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 42)

33.908,84

4. Ryczałt z tytułu kosztów przejazdu do i z miejsca odbywania stażu przez bezrobotnego do 30 roku życia, który otrzymał bon stażowy (art. 66l ust. 6 pkt 1)

Maksymalna kwota miesięcznej transzy

max 889,40


max 148,70

Uwaga: przyznanie ww. środków może nastąpić pod warunkiem zawarcia (przed poniesieniem kosztów) umowy z powiatowym urzędem pracy (urząd pracy może zawrzeć umowę - pod warunkiem możliwości sfinansowania tych wydatków w ramach przyznanego na dany rok limitu na finansowanie programów na rzecz przeciwdziałania bezrobociu).

IV. Wynagrodzenia i składki.

1. Minimalne wynagrodzenie (obowiązuje od 1.01.2025 r.) 4.666,00xx
2. Przeciętne wynagrodzenie - ogółemxxx 8.477,21
3. Przeciętne wynagrodzenie z podziałem na kwartały  Informacja na stronie ZUS
4. Składka na Fundusz Pracy (obowiązuje od 1.01.2021 r.) 1,00%
5. Składka na Fundusz Solidarnościowy (od 1.01.2021 r.) 1,45%
6. Składka na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (od 1.01.2006 r.) 0,10%
7. Składka na ubezpieczenie zdrowotne (od 1.01.2008 r.) 9,00%


x ustawa z dnia 15 czerwca 2007 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 115, poz. 792);
xx od 01.01.2025 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4.666,00 zł (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. (Dz. U. poz. 1362));
xxx przeciętne wynagrodzenie w IV kwartale 2024 r. wyniosło 8.477,21 zł (Komunikat Prezesa GUS z dnia 11 lutego 2025 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w czwartym kwartale 2024 r. (M. P. poz. 124)).

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Statystyki i analizy - box

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec stycznia 2025 r.

wykres statystyki

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Wniosek o weryfikację Konta praca.gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Ujednolicony tekst ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej

  • Rozporządzenie
  • 2017.07.14
  • Dz.U.22.243
  • -
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Czym jest dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej?

Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej to forma wsparcia udzielana bezrobotnym, absolwentom CIS, absolwentom KIS lub niepozostającym w zatrudnieniu lub niewykonującym innej pracy zarobkowej opiekunom osoby niepełnosprawnej, którzy chcą rozpocząć własną działalność gospodarczą.

Kto może otrzymać dofinansowanie?

Dofinansowanie może otrzymać:

  • bezrobotny,
  • absolwent CIS,
  • absolwent KIS,
  • poszukujący pracy niepozostający w zatrudnieniu lub niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej, z wyłączeniem opiekunów osoby niepełnosprawnej pobierających świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, lub zasiłek dla opiekuna na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, zwany dalej „opiekunem".

W jakiej wysokości środki można otrzymać?

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, w tym na pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem tej działalności, mogą być przyznane w wysokości nie wyższej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia.

Umowa o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Przyznanie dofinansowania jest dokonywane na podstawie umowy zawieranej ze starostą (działającym w jego imieniu dyrektorem powiatowego urzędu pracy).
Przyznane bezrobotnemu/absolwentowi CIS/absolwentowi KIS/opiekunowi środki stanowią pomoc de minimis w rozumieniu przepisów rozporządzenia Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie zastosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023).

Do podstawowych obowiązków osoby, która otrzymała dofinansowanie należy:

  • prowadzenie działalności gospodarczej przez okres co najmniej 12 miesięcy oraz niezawieszanie jej wykonywania łącznie na okres dłuższy niż 6 miesięcy (do okresu prowadzenia działalności gospodarczej nie wlicza się okresu zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej),
  • niepodejmowanie zatrudnienia w okresie pierwszych 12 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.

Wniosek o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Wniosek o dofinansowanie  należy złożyć we właściwym – ze względu na miejsce zamieszkania, pobytu lub planowane miejsce prowadzenia działalności – powiatowym urzędzie pracy.

Wniosek o dofinansowanie może być uwzględniony, jeżeli jest kompletny i prawidłowo sporządzony, a starosta dysponuje środkami na jego sfinansowanie.

Wniosek o dofinansowanie zawiera m.in.:

  • kwotę wnioskowanych środków,
  • rodzaj planowanej działalności gospodarczej,
  • kalkulację kosztów związanych z podjęciem działalności, źródła ich finansowania,
  • szczegółową specyfikację wydatków do poniesienia w ramach wnioskowanych środków,
  • proponowaną formę zabezpieczenia zwrotu środków.

Szczegółowe warunki, jakie muszą spełnić ubiegający się o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej określa rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2022 r. poz. 243, z późn. zm.).

Uwaga: Każdy powiatowy urząd pracy może posiadać również swój wewnętrzny regulamin przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, dlatego prosimy o zapoznanie się z nim.
 

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Raport z badania ankietowego przeprowadzonego wśród pracodawców naszego regionu.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania ankietowego pn. Analiza lokalnego rynku pracy w 2024 roku,  przeprowadzonego wśród pracodawców naszego regionu. Celem analizy było zbadanie kondycji firm oraz podjęcie teoretycznych prognoz wpływu tej kondycji na zatrudnienie nowych pracownków oraz wzrost/zmniejszenie bezrobocia.

Załączniki

Raport z badania ankietowego
Raport z badania ankietowego.pdf 345 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Ogłoszenie o naborze do Służby Więziennej

Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej w Bydgoszczy zgodnie z ustawą z dnia 9 kwietnia 2010r. o Służbie Więziennej (Dz. U. 2024r., poz 1869) oraz z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 1 sierpnia 2018r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego do Służby Więziennej (Dz. U. z 2018r., poz.1631)
Ogłasza wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do Służby w Służbie Więziennej na terenie podległym Dyrektorowi Okręgowemu Służby Więziennej w Bydgoszczy.
Zakład Karny w Potulicach:
1. Młodsza pielęgniarka/ Młodszy ratownik medyczny - 2 etaty

2. Młodszy psycholog działu penitencjarnego 1 etat

Nabór do 21 lutego 2025. Szczegóły naboru i pełna treść ogłoszenia na stronie http://www.sw.gov.pl - rekrutacja - oferty pracy

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nabór wniosków o skierowanie na szkolenie indywidualne

ogłoszenie szkolenie

Załączniki

Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne.doc 54 KB
Deklaracja pracodawcy w zakresie zatrudnienia osoby bezrobotnej po ukończeniu szkolenia
Deklaracja pracodawcy w zakresie zatrudnienia osoby bezrobotnej po ukończeniu szkolenia.docx 17 KB
Oświadczenie osoby bezrobotnej deklarującej podjęcie działalności gospodarczej po zakończeniu wskazanego szkolenia
Oświadczenie osoby bezrobotnej deklarującej podjęcie działalności gospodarczej po zakończeniu wskazanego szkolenia.docx 12 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Informacja o realizacji staży i prac interwencyjnych w 2025 r.

Zawartość

Urząd Pracy


 

 
UWAGA!

 
Od dnia 14.01.2025 r. wznawiamy przyjmowanie wniosków na organizację   staży oraz  prac interwencyjnych.
 
Staże organizowane będą na okres 3 miesięcy, wymagany okres zatrudnienia po zakończeniu stażu wynosi 3 miesiące na podstawie umowy o pracę.
 
 
Prace interwencyjne będą organizowanie na podstawie art. 51 ustawy z dnia  20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tj. pracodawca jest zobowiązany do  utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres 12 miesięcy łącznie 
     (w przypadku, gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie umowy o pracę lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika, należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego), a przez okres 6 miesięcy  przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1491,00 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocie 252,43 zł.
W przypadku zatrudnienia na część etatu refundacja wysokość refundacji jest proporcjonalna do tej części etatu.

 
ZAPRASZAMY!
Autor
Folder galerii zdjęć
Załącznik
Download Załącznik Download Załącznik
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Ogłoszenie o naborze do Służby Więziennej

Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej w Bydgoszczy zgodnie z ustawą z dnia 9 kwietnia 2010r. o Służbie Więziennej (Dz. U. 2023r., poz 1683) oraz z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 1 sierpnia 2018r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego do Służby Więziennej (Dz. U. z 2018r., poz.1631)
Ogłasza wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do Służby w Służbie Więziennej na terenie podległym Dyrektorowi Okręgowemu Służby Więziennej w Bydgoszczy.

Zakład Karny w Potulicach:
1. Młodsza pielęgniarka/ Młodszy ratownik medyczny - 1 etat

Nabór do 20 grudnia 2024. Szczegóły naboru i pełna treść ogłoszenia na stronie http://www.sw.gov.pl - rekrutacja - oferty pracy
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Zaproszenie na konferencję pn. “Uczymy się przez całe życie”

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Kampania Dokumenty Zastrzeżone

Plakat kampanii dokuemnty zastrzeżone
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Informacja o realizacji staży i prac interwencyjnych w 2023 r.

Od dnia 10.01.2023 r. wznawiamy przyjmowanie wniosków na organizację staży, prac interwencyjnych i robot publicznych
 
  • Staże organizowane będą na okres 3 miesięcy, wymagany okres zatrudnienia po zakończeniu stażu wynosi 3 miesiące na podstawie umowy o pracę.
 
  • Prace interwencyjne będą organizowanie na podstawie art. 51 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tj. zatrudnienie skierowanego bezrobotnego na okres 12 miesięcy łącznie (w przypadku, gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie z pracy lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego),    a przez okres 6 miesięcy  przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1300 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocie 220,09 zł. W przypadku zatrudnienia na część etatu refundacja wysokość refundacji jest proporcjonalna do tej części etatu.
 
  • Informacja o realizacji robót publicznych w 2023 r. 

Okres refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenia skierowanych bezrobotnych będzie wynosił maksymalnie do 5 miesięcy. Refundację części kosztów wynagrodzenia ustalono w  wysokości 3200 zł plus składki na ubezpieczenie społeczne w kwocie 541,76 zł. W przypadku zatrudnienia na część etatu refundacja wysokość refundacji jest proporcjonalna do części etatu.

Podmioty upoważnione do organizacji robót publicznych zobowiązane są do zatrudniania w pierwszej kolejności dłużników alimentacyjnych. 
 
Wnioski o organizację staży i prac interwencyjnych rozpatrywane będą do wyczerpania limitu środków.

Przy rozpatrywaniu wniosków pod uwagę brane będzie:
- proponowana gwarancja zatrudnienia dla osób bezrobotnych po zakończeniu staży i  prac interwencyjnych minimum 3 miesiące, po zakończeniu robót publicznych 30 dni.
 - wywiązanie się z zawartych umów  od dnia 01.01. 2021 r. ( zatrudnienie osób po zakończeniu stażu, prac interwencyjnych) - efektywność zatrudnienia tj. czy osoba bezrobotna  w okresie 3 miesięcy po zakończeniu stażu podjęła zatrudnienie lub rozpoczęła własną działalność gospodarczą.

Załączniki

Wniosek o zawarcie umowy na organizację prac interwencyjnych
Wniosek o zawarcie umowy na organizację prac interwencyjnych.pdf 1129 KB
Wniosek o roboty publiczne
Wniosek o roboty publiczne.pdf 404 KB
Wniosek o zorganizowanie stażu ze srodków Funduszu Pracy
Wniosek o zorganizowanie stażu ze srodków Funduszu Pracy.pdf 428 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Rekrutacja do Policji

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nabór wniosków w ramach środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
w ramach środków  Krajowego Funduszu Szkoleniowego  „KFS"

 

Zaprasza pracodawców do składania wniosków
o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego
 pracowników  i pracodawcy


- Wnioski przyjmowane będą od dnia 24.02.2025 do 28.02.2025r..
- Wnioski należy składać drogą elektroniczną przez praca.gov.pl

- Wnioski, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

Minister właściwy ds. pracy określił następujące priorytety wydatkowania   KFS w 2025 r.:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.

  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną. 

Ad. Priorytet 1) Przyjęte sformułowanie niniejszego priorytetu pozwala na sfinansowanie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności ogólno-zawodowych (w tym tzw. kompetencji miękkich), o ile powiązane są one z wykonywaniem pracy w zawodzie deficytowym.

 Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie danego powiatu bądź województwa.

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi przyjął, że badane będą zawody deficytowe zidentyfikowane na terenie powiatu tucholskiego w oparciu o wyniki badań zamieszczone w Barometrze zawodów.

Ad. Priorytet 2) Sformułowanie „nowe technologie czy narzędzia pracy” w niniejszym priorytecie dotyczy technologie, maszyn czy rozwiązań nowych dla wnioskodawcy a nie dla całego rynku. Pod pojęciem procesów należy rozumieć serię powiązanych ze sobą działań lub zadań, które rozwiązują problem lub prowadzą do osiągnięcia określonego efektu.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu 2) powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych /na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.

Ad. Priorytet 3) Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).

 

Ad. Priorytet 4) Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń spotykanych w wielu firmach, dlatego kreowanie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy jest kluczową rolą pracodawców, sprzyja efektywności pracowników. Dialog społeczny stanowi bardzo ważną funkcję w zapobieganiu tym zjawiskom. Poprzez współpracę między pracodawcami, pracownikami i związkami zawodowymi możliwe jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na mobbing i dyskryminację na każdym szczeblu organizacyjnym, co przyczynia się do budowania kultur organizacyjnych opartych na szacunku i równości.

Szkolenia powinny zatem zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

✓ do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,

✓ dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,

✓ rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach.

✓ do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy

✓ na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji

✓ dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.

 

Ad. Priorytet 5) Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę.

Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

✓ rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego

✓ przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi

✓ skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy

✓ różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych

✓ promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem

 

Ad. Priorytet 6) W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców. Zdecydowano o rezygnacji z zezwolenia na dostęp dla polskich pracowników (to samo dotyczy pracodawców), aby środki tego priorytetu skierować tylko na potrzeby pracowników cudzoziemców.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:

✓ doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;

✓ doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;

✓ rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.

Należy pamiętać, że powyższa lista nie jest katalogiem zamkniętym i każdy pracodawca może określić własną listę potrzeb.

 

Ad. Priorytet 7) Biorąc pod uwagę stan zdrowia społeczeństwa i nasilający się proces starzenia rosną potrzeby rozwoju usług opiekuńczych i opieki zdrowotnej. Potrzeba jest coraz więcej dobrze wyszkolonych i posiadających umiejętności na wysokim poziomie osób zatrudnionych w tych sektorach. Celem wprowadzenia niniejszego priorytetu jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.

W ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. Należy jednak pamiętać, że w ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.

 

Ad. Priorytet 8) Składając stosowny wniosek o dofinansowanie ponoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, ze posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia , jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.

 

Ad. Priorytet 9) Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.

 

Środki KFS przeznaczone są na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, na które składają się:

  • kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,

  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,

  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,

  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem;

  • określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS.

 
Przy rozpatrywaniu wniosku starosta uwzględnia:

1)  zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania   środków    KFS na dany rok;

2) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;

3) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;

4) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;

5) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;

6) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;

7) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.


 
UWAGA!
 
W ramach środków z KFS może być sfinansowane kształcenie ustawiczne, które rozpocznie się dopiero po podpisaniu umowy z PUP o finansowaniu kształcenia ze środków KFS  w 2025 roku. Termin rozpoczęcia szkoleń w ramach wnioskowanych środków  - 30 dni od zakończenia naboru wniosków.


Dopuszcza się negocjacje pomiędzy Dyrektorem PUP, który działa z upoważnienia Starosty, a pracodawcą treści wniosku w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.

 
Starosta może sfinansować koszty kształcenia w wysokości 80% tych kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw (pracodawców zatrudniających mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 mln EURO) w wysokości 100%, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
 
 
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.pup.tuchola.pl oraz w tut. Urzędzie pok. 204, II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805, 661 021 511

                                                                                                
Załączniki:

  1. Instrukcja wypełnienia wniosku drogą elektroniczną

  2. Załącznik nr 1

  3. Załącznik nr 2

  4. Załącznik nr 3

  5. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

  6. Barometr zawodów 2025

Załączniki

Instrukcja do wniosku KFS
Instrukcja do wniosku KFS.docx 2029 KB
Wymagane dokumenty do wniosku
Wymagane dokumenty do wniosku.docx 15 KB
Załącznik nr 1
Załącznik nr 1.docx 18 KB
załącznik nr 2
załącznik nr 2.docx 13 KB
Załącznik nr 3 harmonogram szkolenia
Załącznik nr 3 harmonogram szkolenia.docx 16 KB
formularz_wzór_nowe_rozporządzenie_od_lipca_2024
formularz_wzór_nowe_rozporządzenie_od_lipca_2024.pdf 551 KB
Karta oceny wniosku
Karta oceny wniosku.docx 24 KB
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_kujawsko_pomorskie_powiat_tucholski_2025
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_kujawsko_pomorskie_powiat_tucholski_2025.pdf 183 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Staże i bony stażowe informacje dla Organizatora stażu


 

Informacja o realizacji staży w 2025 r.

 

W 2025 r. Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi organizuje staże  na okres 3 miesięcy.




Wyjaśnienie dotyczące obliczania dni wolnych przysługujących osobie bezrobotnej odbywającej staż.

 
Na wniosek bezrobotnego odbywającego staż pracodawca jest zobowiązany do udzielenia dni wolnych w wymiarze 2 dni za każde 30 dni kalendarzowych odbywania stażu. Za dni wolne przysługuje stypendium. Za ostatni miesiąc odbywania stażu pracodawca jest obowiązany udzielić dni wolnych przed upływem terminu zakończenia stażu.
 Oznacza to, iż bezrobotny nabywa prawo do dni wolnych sukcesywnie po upływie kolejnych 30 dniowych okresów. Dni wolne nie przysługują za okres krótszy niż 30 dni. 
Osoby bezrobotne odbywające staż nie są pracownikami w rozumieniu Kodeksu Pracy, dlatego też nie mają do nich zastosowania przepisy dotyczące pracowników w związku z tym nie przysługuje im np. urlop okolicznościowy.
 Udział w stażu nie powoduje utraty statusu bezrobotnego. Podczas odbywania stażu jego uczestnik ma prawo do 2 dni wolnych za każde 30 dni kalendarzowych odbywania stażu (na swój wniosek), za które przysługuje stypendium. Nie ma natomiast prawa do urlopu bezpłatnego i okolicznościowego


Szczegółowe informacje:

Jarosław Sobek
tel. 52- 55-90- 805
mail: jsobek(at)pup.tuchola.pl

Załączniki

Oświadczenie stażysty o podjęciu zatrudnienia po zakończeniu stażu
Oświadczenie stażysty o podjęciu zatrudnienia po zakończeniu stażu.doc 39 KB
Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty
Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty.pdf 128 KB
Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty
Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty.doc 38 KB
Opinia pracodawcy z przebiegu stażu
Opinia pracodawcy z przebiegu stażu.pdf 115 KB
Opinia pracodawcy z przebiegu stażu
Opinia pracodawcy z przebiegu stażu.doc 26 KB
Opinia pracodawcy z przebiegu stażu
Opinia pracodawcy z przebiegu stażu.pdf 115 KB
Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty
Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty.doc 38 KB
Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty
Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty.pdf 128 KB
Oświadczenie stażysty o podjęciu zatrudnienia po zakończeniu stażu
Oświadczenie stażysty o podjęciu zatrudnienia po zakończeniu stażu.doc 39 KB
Oświadczenie stażysty o podjęciu zatrudnienia po zakończeniu stażu
Oświadczenie stażysty o podjęciu zatrudnienia po zakończeniu stażu.pdf 132 KB
Sprawozdanie stażysty z czynności wykonywanych podczas odbywania stażu
Sprawozdanie stażysty z czynności wykonywanych podczas odbywania stażu.doc 28 KB
Sprawozdanie stażysty z czynności wykonywanych podczas odbywania stażu
Sprawozdanie stażysty z czynności wykonywanych podczas odbywania stażu.pdf 189 KB
Lista obecności stażysty
Lista obecności stażysty.pdf 55 KB
Wniosek o zorganizowanie stażu ze srodków Funduszu Pracy
Wniosek o zorganizowanie stażu ze srodków Funduszu Pracy.pdf 428 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Prace interwencyjne

 

 
Informacja o realizacji prac interwencyjnych  w 2025 r.

 
W 2025 r. prace interwencyjne będą organizowanie na podstawie art. 51 ustawy tj. zatrudnienie skierowanego bezrobotnego na okres 12 miesięcy łącznie  ( w przypadku gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie z pracy lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego), a przez okres 6 miesięcy  przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1491,00 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocienie wyższen niż: 252,43 zł. tj,. 1743,43 zł łącznie.

W przypadku refundacji za niepełny miesiąc, ustala się następujący sposób refundacji:  (1491,00 zł : 30 dni) * liczba przepracowanych dni.
4.  W przypadku nieobecności w pracy z powodu choroby ustala się następujący sposób refundacji: 1491,00 zł : 30 dni x liczba dni chorobowego x 80% (100% w przypadku niezdolności do pracy związanej z ciążą lub wypadkiem przy pracy).
5. Refundacji podlega kwota nie wyższa niż wypłacona przez pracodawcę.


Wnioski rozpatrywane będą do wyczerpania limitu środków.
Przy rozpatrywaniu wniosków pod uwagę brane będzie:
- propozycja zatrudnienia dla osób bezrobotnych po zakończeniu prac interwencyjnych
 - wywiązanie się z zawartych umów  od dnia 01.01. 2023 r. ( zatrudnienie osób po zakończeniu stażu, prac interwencyjnych)

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Szkolenia

Załączniki

Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne.doc 54 KB
Oświadczenie osoby bezrobotnej deklarującej podjęcie działalności gospodarczej po zakończeniu wskazanego szkolenia
Oświadczenie osoby bezrobotnej deklarującej podjęcie działalności gospodarczej po zakończeniu wskazanego szkolenia.docx 12 KB
Deklaracja pracodawcy w zakresie zatrudnienia osoby bezrobotnej po ukończeniu szkolenia
Deklaracja pracodawcy w zakresie zatrudnienia osoby bezrobotnej po ukończeniu szkolenia.docx 17 KB
Plan szkoleń dla osób bezrobotnych na 2025 (1)
Plan szkoleń dla osób bezrobotnych na 2025 (1).pdf 151 KB
2025 Regulamin zwrotu kosztów przejazdu
2025 Regulamin kosztów przejazdu.pdf 116 KB
2025 Wniosek o zwrot kosztów przejazdu
2025 Wniosek o zwrot kosztów przejazdu.pdf 159 KB
2025 Oświad. dot. prywatnego środka transportu
2025 Oświad. dot. prywatnego środka transportu.pdf 111 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Zwrot kosztów przejazdu i zawaterowania






 

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nabór wniosków o skierowanie na szkolenie grupowe "Marketing w firmie - jak pozyskać pierwszych klientów"

 

OGŁOSZENIE

Osoby zainteresowane  uzyskaniem jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
informujemy, że

 nabór wniosków  o skierowanie  na szkolenie grupowe "Marketing w firmie – jak pozyskać pierwszych klientów" , które realizowane będzie w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz środków Funduszu Pracy
odbędzie się w terminie od 19-21.02.2024 r.

Planowany termin szkolenia : luty / marzec 2024 r.


 



Osoby zainteresowane prosimy o kontakt
tel. 52 55 90 805 lub osobisty pok 204 II piętro p. Katarzyna Sobiech

Załączniki

Wniosek o skierowanie na szkolenie
Wniosek o skierowanie na szkolenie.doc 53 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nabór wniosków o skierowanie na szkolenie indywidualne

 

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi zaprasza osoby zarejestrowane w tutejszym Urzędzie do składania wniosków o skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym

 finansowane ze środków Funduszu Pracy.

 

O skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym wnioskować mogą osoby bezrobotne w szczególności w przypadku:

·         braku kwalifikacji zawodowych,

·         konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji,

·         utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie,

Przykładowe szkolenia o które mogą ubiegać się osoby bezrobotne:

- kurs spawacza

- kurs operatora koparko- ładowarki

- kurs na wózki widłowe

- kurs opiekuna w żłobku

 - kurs opiekuna osób starszych

- Szkolenia na kierowcę zawodowego:

  • dla osób posiadających prawo jazdy kat. C – kurs prawa jazdy kat. E wraz z kwalifikacją wstępną
  • dla osób posiadających prawo jazdy kat. C lub CE – kwalifikacją wstępna przyspieszona
  • dla kierowców zawodowych kursy doszkalające – np. kurs ADR, kurs HDS
  • kurs prawa jazdy kat. D
  • kurs prawa jazdy kat. T

Maksymalna kwota dofinasowania 8.000 zł

Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku jest dostępność środków finansowych.

Szczegółowych informacji na temat szkoleń udzielna specjalista ds. rozwoju zawodowego 52 55 90 805

Wnioski o skierowanie na szkolenie można składać w siedzibie Urzędu p. 204 II piętro w godzinach od 7:00 do 15:00.

Załączniki

Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne.doc 54 KB
Deklaracja pracodawcy w zakresie zatrudnienia osoby bezrobotnej po ukończeniu szkolenia
Deklaracja pracodawcy w zakresie zatrudnienia osoby bezrobotnej po ukończeniu szkolenia.docx 17 KB
Oświadczenie osoby bezrobotnej deklarującej podjęcie działalności gospodarczej po zakończeniu wskazanego szkolenia
Oświadczenie osoby bezrobotnej deklarującej podjęcie działalności gospodarczej po zakończeniu wskazanego szkolenia.docx 12 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Menu Display