Aktualność - Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
Prace interwencyjne
Informacja o realizacji prac interwencyjnych w 2025 r.
W 2025 r. w ramach prace interwencyjnych preferowane jest zatrudnienie skierowanego bezrobotnego na okres 12 miesięcy łącznie ( w przypadku gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie z pracy lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego), a przez okres 6 miesięcy przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1491,00 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocienie wyższen niż: 252,43 zł. tj,. 1743,43 zł łącznie.
W przypadku refundacji za niepełny miesiąc, ustala się następujący sposób refundacji: (1491,00 zł : 30 dni) * liczba przepracowanych dni.
4. W przypadku nieobecności w pracy z powodu choroby ustala się następujący sposób refundacji: 1491,00 zł : 30 dni x liczba dni chorobowego x 80% (100% w przypadku niezdolności do pracy związanej z ciążą lub wypadkiem przy pracy).
5. Refundacji podlega kwota nie wyższa niż wypłacona przez pracodawcę.
Wnioski rozpatrywane będą do wyczerpania limitu środków.
Przy rozpatrywaniu wniosków pod uwagę brane będzie:
- propozycja zatrudnienia dla osób bezrobotnych po zakończeniu prac interwencyjnych
- wywiązanie się z zawartych umów od dnia 01.01. 2023 r. ( zatrudnienie osób po zakończeniu stażu, prac interwencyjnych)
Szkolenia i bony szkoleniowe
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi zaprasza osoby zarejestrowane w tutejszym Urzędzie do składania wniosków o skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym finansowane ze środków Funduszu Pracy.
Wniosek o szkolenie indywidualne należy złożyć w PUP co najmniej 30 dni przed przewidywaną datą rozpoczęcia szkolenia. Niespełnienie tego warunku może uniemożliwić wydanie skierowania na szkolenie.
O skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym wnioskować mogą osoby bezrobotne w szczególności w przypadku:
· braku kwalifikacji zawodowych,
· konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji,
· utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie,
Przykładowe szkolenia o które mogą ubiegać się osoby bezrobotne:
- kurs spawacza
- kurs operatora koparko- ładowarki
- kurs na wózki widłowe
- kurs opiekuna w żłobku
- kurs opiekuna osób starszych
- Szkolenia na kierowcę zawodowego:
- dla osób posiadających prawo jazdy kat. C – kurs prawa jazdy kat. E wraz z kwalifikacją wstępną
- dla osób posiadających prawo jazdy kat. C lub CE – kwalifikacją wstępna przyspieszona
- dla kierowców zawodowych kursy doszkalające – np. kurs ADR, kurs HDS
- kurs prawa jazdy kat. D
- kurs prawa jazdy kat. T
Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku jest dostępność środków finansowych oraz deklaracja pracodawcy o planowanym zatrudnieniu.
Szczegółowych informacji na temat szkoleń udzielna specjalista ds. rozwoju zawodowego Katarzyna Sobiech 52 55 90 805
Wnioski o skierowanie na szkolenie można składać w siedzibie Urzędu p. 204 II piętro w godzinach od 7:00 do 15:00.
Bezkosztowy rozwój kompetencji cyfrowych
W Polsce i na świecie funkcjonuje wiele dostępnych platform edukacyjnych (w ramach e-learningu), które pozwalają na zdobywanie kompetencji cyfrowych bez ponoszenia kosztów.Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oferuje bezpłatne kursy online w ramach Akademii PARP.
https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online
W Polsce od 2018 roku działa platforma edukacyjna MOOC (ang. Massive Open Online Course) – NAVOICA. Oferuje darmowe kursy online dla wszystkich, którzy chcą zdobyć nowe kompetencje i umiejętności, w tym kompetencje z obszaru informatyki.
https://navoica.pl/
W internecie znajdziesz też wiele innych ofert bezpłatnych kursów dostawców sektora prywatnego jak na przykład Google Internetowe Rewolucje, Skillsbuild, Khan Academy.
https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/
Samodzielne stanowisko ds. informatyki
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Informatyk | 52 5590806 | 304 |
Samodzielne stanowisko ds. kontroli
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Samodzielne stanowisko ds. kontroli | 52 5590810 | 303 |
Dział finansowo - księgowy
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Główny księgowy | 52 5590803 | 301 |
Księgowość | 52 5590804 | 302 |
Centrum Aktywizacji Zawodowej
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Maciej Kozłowski doradca zawodowy |
52 5540002 | II piętro pok. 207 |
Lucyna Czapiewska doradca zawodowy |
52 5540002 | II piętro pok. 206 |
Jarosław Sobek pośrednik pracy, doradca klienta- realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże, bony stażowe, Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy |
52 5590805 | II piętro pok. 204 |
Anna Siniło specjalista ds. programów- realizuje wnioski o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, pożyczki na utworzenie st. pracy BGK, dotacje FP, EFS, grant (telepraca), świadczenia aktywizacyjne, pozyczka na podjęcie działalności gospodarczej BGK, Tarcza antykryzysowa: niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców |
52 5590807 | II piętro pok. 205 |
Katarzyna Sobiech pośrednik pracy, doradca klienta - realizuje wnioski PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, szkolenia indywidualne i grupowe |
52 5590805 | II piętro pok. 204 |
Wioletta Słupińska stanowisko ds. programów rynku pracy, doradca klienta - realizuje wnioski o prace społecznie użyteczne |
52 5590810 | poddasze- pokój nr 303 |
Marcin Remisz pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: L, M, P, realizacja ofert pracy |
52 5590814 | parter stanowisko 5 |
Ilona Pieczka pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:R, S, Ś, T, realizacja ofert pracy |
52 5590814 | parter stanowisko 1 |
Iwona Kapanka pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:A, B, C, D, E, F, W, realizacja ofert pracy |
52 5590816 | parter stanowisko 3 |
Dorota Pril pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: K, N, Z, realizacja ofert pracy |
52 5590818 | parter stanowisko 4 |
Dział ewidencji i świadczeń
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
52 5590808 52 5590809 |
parter |
Stanowisko naliczania świadczeń | 52 5590811 | parter |
Sekretariat
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Stanowisko ds. pracowniczych | 52 5590800 | 201 |
Stanowisko ds. administracyjnych | 52 5590801 | 201 |
Dyrekcja Urzędu
Imię i nazwisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Lucyna Glaner Dyrektor PUP |
52 5590802 | 201 |
Anna Mucha Zastępca Dyrektora PUP |
52 5590815 | 202 |
Wznowienie naboru wniosków
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że od dnia 18.06.2025 wznawia nabór wniosków o bon na zasiedlenie.
Informacji dot. formy pomocy udziela: starszy doradca ds. zatrudnienia Hanna Górka tel. 52 55 90 814
Nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi
zaprasza osoby bezrobotne oraz poszukujących pracy opiekunów osób niepełnosprawnych niezatrudnionych i niewykonujących innej pracy zarobkowej do składania
wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej
w terminie od 23.06.2025r. do 25.06.2025r.
Wysokość dofinansowania nie może przekroczyć kwoty 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia.
PUP w Tucholi kierując się zasadą racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi proponuje kwotę dotacji w wysokości do 30.000,00 zł.
Wnioski przyjmowane będą w Urzędzie, pok. 205 II piętro - Aleksandra Glander kontakt tel.52 559 08 07 lub 782 021 518
Wnioski będą rozpatrywane na zasadach ustalonych w regulaminie dotacji (załącznik 1)
Proponowana forma zabezpieczenia zwrotu przyznanych środków :
- poręczenie
Poręczenie musi zostać udzielone przez co najmniej 2 poręczycieli, będących osobami fizycznymi, z których każdy osiąga wynagrodzenie lub dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie. W przypadku poręczenia małżonków poręczycielem może być jedna ze stron. Poręczycielem może być współmałżonek tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej w formie aktu notarialnego lub orzeczenia sądu (kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem dołączona do oświadczeń). Poręczenie może być udzielone wyłącznie za pisemną zgodą współmałżonka poręczyciela (nie dotyczy rozdzielności majątkowej). Poręczyciele zobowiązani są do podpisania umowy poręczenia osobiście w siedzibie urzędu w obecności upoważnionego pracownika.
Poręczycielem może być osoba:
-zatrudniona na umowę o pracę na czas nieokreślony lub określony obejmujący okres co najmniej 2 lat, liczonych od dnia złożenia wniosku,
-prowadząca gospodarstwo rolne o powierzchni powyżej 10 ha przeliczeniowych
-osoba prowadząca działalność gospodarczą
-posiadająca prawo do emerytury lub renty- przyznanej na okres co najmniej 2 lat, liczonych od dnia złożenia wniosku.
- akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika
Wnioskodawca jest właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości, której min. Wartość wynosi 120% wnioskowanej kwoty.
Przy zabezpieczeniu w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji konieczne jest ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia, np. w postaci poręczenia przez osobę fizyczną, która osiąga stały dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie i nie jest współmałżonkiem wnioskodawcy (możliwe tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej).
- blokada środków zgromadzonych na rachunku bankowym
Wnioskodawca musi mieć zgromadzone środki w wysokości 120% przyznanego dofinansowania.
Blokada sporządzana jest po podpisaniu umowy i obowiązywać będzie do czasu wywiązania się Wnioskodawcy z warunków umowy,
- gwarancja bankowa wnioskodawca podpisuje z bankiem umowę gwarancji bankowej, do wysokości 120% przyznanego dofinansowania.
Druki do pobrania poniżej.
Ogłoszenie o konkursie na wolne stanowisko asystenta sędziego
Prezes Sądu Rejonowego w Tucholi
ogłasza konkurs na 1 wolne stanowisko asystenta sędziego
w Sądzie Rejonowym w Tucholi, ul. Świecka 28, 89-500 Tuchola
nr referencyjny: SSA.1101.6.2025
termin składania dokumentów do 4 sierpnia 2025 roku
szczegóły ogłoszenia https://tuchola.sr.gov.pl/oferta-pracy/1285/asystent-sedziego-ssa-1101-6-2025
Statystyki i analizy urzędu
Informacja o realizacji prac interwencyjnych
Od 01.01.2025 r. Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi organizuje prace interwencyjne na podstawie art. 135 ust 1 ustawy. Wysokość refundacji cześci kosztów poniesionych na wynagordzenie skierowanego bezrobotnego wynosi 1491 zł. wysokość refundacji składki na ubezpieczenie społeczne 252,43 zł (16,93%)