Bezpłatny kwalifikacyjny kurs w zawodzie automatyka

Print Drukuj

Informacja o kwalifikacyjnym kursie w zawodzie automatyka

ulotka informacyjna o zawodzie automatyka

ulotka informacyjna o zawodzie automatyka

Informacje o publikacji dokumentu


Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Print Drukuj

Informacje o publikacji dokumentu


Nowa ustawa o zatrudnianiu cudzoziemców

Print Drukuj

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne

Print Drukuj
 

 
Informacja o realizacji prac interwencyjnych  w 2025 r.

 
W 2025 r. w ramach prace interwencyjnych preferowane jest  zatrudnienie skierowanego bezrobotnego na okres 12 miesięcy łącznie  ( w przypadku gdy w okresie pierwszych 9 miesięcy skierowany bezrobotny złoży wypowiedzenie z pracy lub zostanie zwolniony bez wypowiedzenia z winy pracownika należy w to miejsce zatrudnić kolejnego bezrobotnego), a przez okres 6 miesięcy  przysługuje refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż 1491,00 zł oraz składki na ubezpieczenie w kwocienie wyższen niż: 252,43 zł. tj,. 1743,43 zł łącznie.

W przypadku refundacji za niepełny miesiąc, ustala się następujący sposób refundacji:  (1491,00 zł : 30 dni) * liczba przepracowanych dni.
4.  W przypadku nieobecności w pracy z powodu choroby ustala się następujący sposób refundacji: 1491,00 zł : 30 dni x liczba dni chorobowego x 80% (100% w przypadku niezdolności do pracy związanej z ciążą lub wypadkiem przy pracy).
5. Refundacji podlega kwota nie wyższa niż wypłacona przez pracodawcę.


Wnioski rozpatrywane będą do wyczerpania limitu środków.
Przy rozpatrywaniu wniosków pod uwagę brane będzie:
- propozycja zatrudnienia dla osób bezrobotnych po zakończeniu prac interwencyjnych
 - wywiązanie się z zawartych umów  od dnia 01.01. 2023 r. ( zatrudnienie osób po zakończeniu stażu, prac interwencyjnych)

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia i bony szkoleniowe

Print Drukuj


Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi zaprasza osoby zarejestrowane w tutejszym Urzędzie do składania wniosków o skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym finansowane ze środków Funduszu Pracy.

Wniosek o szkolenie indywidualne należy złożyć w PUP  co najmniej 30 dni przed przewidywaną datą rozpoczęcia szkolenia. Niespełnienie tego warunku może uniemożliwić wydanie skierowania na szkolenie.
 
 
O skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym wnioskować mogą osoby bezrobotne w szczególności    w przypadku:
·         braku kwalifikacji zawodowych,
·         konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji,
·         utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie,
 
Przykładowe szkolenia o które mogą ubiegać się osoby bezrobotne:
- kurs spawacza
- kurs operatora koparko- ładowarki
- kurs na wózki widłowe
- kurs opiekuna w żłobku
 - kurs opiekuna osób starszych
- Szkolenia na kierowcę zawodowego:
  • dla osób posiadających prawo jazdy kat. C – kurs prawa jazdy kat. E wraz z kwalifikacją wstępną
  • dla osób posiadających prawo jazdy kat. C lub CE – kwalifikacją wstępna przyspieszona
  • dla kierowców zawodowych kursy doszkalające – np. kurs ADR, kurs HDS
  • kurs prawa jazdy kat. D
  • kurs prawa jazdy kat. T
Maksymalna kwota dofinasowania 8.000 zł
Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku jest dostępność środków finansowych oraz deklaracja pracodawcy o planowanym zatrudnieniu.
 
Szczegółowych informacji na temat szkoleń udzielna specjalista ds. rozwoju zawodowego Katarzyna Sobiech 52 55 90 805
Wnioski o skierowanie na szkolenie można składać w siedzibie Urzędu p. 204 II piętro w godzinach od 7:00 do 15:00.

Bezkosztowy rozwój kompetencji cyfrowych

W Polsce i na świecie funkcjonuje wiele dostępnych platform edukacyjnych (w ramach e-learningu), które pozwalają na zdobywanie kompetencji cyfrowych bez ponoszenia kosztów.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oferuje bezpłatne kursy online w ramach Akademii PARP.
https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online
 
W Polsce od 2018 roku działa platforma edukacyjna MOOC (ang. Massive Open Online Course) – NAVOICA. Oferuje darmowe kursy online dla wszystkich, którzy chcą zdobyć nowe kompetencje i umiejętności, w tym kompetencje z obszaru informatyki.
https://navoica.pl/
 
W internecie znajdziesz też wiele innych ofert bezpłatnych kursów dostawców sektora prywatnego jak na przykład Google Internetowe Rewolucje, Skillsbuild, Khan Academy.
 
https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/

 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Wykaz zawartych umów

Print Drukuj

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Samodzielne stanowisko ds. informatyki

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Informatyk 52 5590806 304
Informacje o publikacji dokumentu


Samodzielne stanowisko ds. kontroli

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Samodzielne stanowisko ds. kontroli 52 5590810 303
Informacje o publikacji dokumentu


Dział finansowo - księgowy

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Główny księgowy 52 5590803 301
Księgowość 52 5590804 302
Informacje o publikacji dokumentu


Centrum Aktywizacji Zawodowej

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Maciej Kozłowski
doradca zawodowy
52 5540002 II piętro pok. 207
Lucyna Czapiewska
doradca zawodowy
52 5540002 II piętro pok. 206
Jarosław Sobek
pośrednik pracy, doradca klienta- realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże, bony stażowe, Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy
52 5590805 II piętro pok. 204
Anna Siniło
specjalista ds. programów- realizuje wnioski o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, pożyczki na utworzenie st. pracy BGK, dotacje FP, EFS, grant (telepraca), świadczenia aktywizacyjne, pozyczka na podjęcie działalności gospodarczej BGK, Tarcza antykryzysowa: niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców
52 5590807 II piętro pok. 205
Katarzyna Sobiech
pośrednik pracy, doradca klienta - realizuje wnioski PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, szkolenia indywidualne i grupowe
52 5590805 II piętro pok. 204
Wioletta Słupińska
stanowisko ds. programów rynku pracy, doradca klienta - realizuje wnioski o prace społecznie użyteczne
52 5590810 poddasze- pokój nr 303
Marcin Remisz
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: L, M, P, realizacja ofert pracy
52 5590814 parter stanowisko 5
Ilona Pieczka
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:R, S, Ś, T, realizacja ofert pracy
52 5590814 parter stanowisko 1
Iwona Kapanka
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:A, B, C, D, E, F, W, realizacja ofert pracy
52 5590816 parter stanowisko 3
Dorota Pril
pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: K, N, Z, realizacja ofert pracy
52 5590818 parter stanowisko 4
Informacje o publikacji dokumentu


Dział ewidencji i świadczeń

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy

52 5590808

52 5590809

parter
Stanowisko naliczania świadczeń 52 5590811 parter
Informacje o publikacji dokumentu


Sekretariat

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Stanowisko ds. pracowniczych 52 5590800 201
Stanowisko ds. administracyjnych 52 5590801 201
Informacje o publikacji dokumentu


Dyrekcja Urzędu

Print Drukuj
Imię i nazwisko Telefon Numer pokoju
Lucyna Glaner
Dyrektor PUP
52 5590802 201
Anna Mucha
Zastępca Dyrektora PUP
52 5590815 202
Informacje o publikacji dokumentu


Wznowienie naboru wniosków

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że od dnia 18.06.2025 wznawia nabór wniosków o bon na zasiedlenie.

Informacji dot. formy pomocy udziela: starszy doradca ds. zatrudnienia Hanna Górka tel. 52 55 90 814

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o świadczenie aktywizacyjne

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Trójstronne umowy szkoleniowe

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Grant na telepracę

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Obowiązek zgłaszania wolnych miejsc pracy

Print Drukuj

Informacje o publikacji dokumentu


Zmiany w zasiłkach dla bezrobotnych

Print Drukuj

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej

Print Drukuj

 

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi 

zaprasza osoby bezrobotne oraz poszukujących pracy opiekunów osób niepełnosprawnych niezatrudnionych i niewykonujących innej pracy zarobkowej do składania

wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej
w terminie od 23.06.2025r. do 25.06.2025r.

Wysokość dofinansowania nie może przekroczyć kwoty 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia.

PUP w Tucholi kierując się zasadą racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi proponuje kwotę dotacji w wysokości do 30.000,00 zł.

Wnioski przyjmowane będą w Urzędzie, pok. 205 II piętro - Aleksandra Glander kontakt tel.52 559 08 07 lub 782 021 518


Wnioski będą rozpatrywane na zasadach ustalonych w regulaminie dotacji (załącznik 1)
Proponowana forma zabezpieczenia zwrotu przyznanych środków :

  • poręczenie

Poręczenie musi zostać udzielone przez co najmniej 2 poręczycieli, będących osobami fizycznymi,  z których każdy osiąga wynagrodzenie lub dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie. W przypadku poręczenia małżonków poręczycielem może być jedna ze stron. Poręczycielem może być współmałżonek tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej w formie aktu notarialnego lub orzeczenia sądu (kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność  z oryginałem dołączona do oświadczeń). Poręczenie może być udzielone wyłącznie za pisemną zgodą współmałżonka poręczyciela (nie dotyczy rozdzielności majątkowej). Poręczyciele zobowiązani są do podpisania umowy poręczenia osobiście w siedzibie urzędu w obecności upoważnionego pracownika.
Poręczycielem może być osoba:
-zatrudniona na umowę o pracę na czas nieokreślony lub określony obejmujący okres co najmniej 2 lat, liczonych od dnia złożenia wniosku,
-prowadząca gospodarstwo rolne o powierzchni powyżej 10 ha przeliczeniowych
-osoba prowadząca działalność gospodarczą
-posiadająca prawo do emerytury lub renty- przyznanej na okres co najmniej 2 lat, liczonych od dnia złożenia wniosku.

  • akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika

Wnioskodawca jest właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości, której min. Wartość wynosi  120% wnioskowanej kwoty.
Przy zabezpieczeniu w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji konieczne jest ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia, np. w postaci poręczenia przez osobę fizyczną, która osiąga stały dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie i nie jest współmałżonkiem wnioskodawcy (możliwe tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej).

  •  blokada środków zgromadzonych na rachunku bankowym

Wnioskodawca musi mieć zgromadzone środki w wysokości 120% przyznanego dofinansowania.
Blokada  sporządzana jest po podpisaniu umowy i obowiązywać będzie do czasu wywiązania się Wnioskodawcy z warunków umowy,

  •  gwarancja bankowa  wnioskodawca podpisuje z bankiem umowę gwarancji bankowej, do wysokości 120% przyznanego dofinansowania.

 

Druki do pobrania poniżej.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Ogłoszenie o konkursie na wolne stanowisko asystenta sędziego

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Statystyki i analizy urzędu

Print Drukuj
#set ($urlParams = $stringUtil.split($request.attributes.CURRENT_URL, '?')) #if ($listTool.size($urlParams) == 2)
#else
#end
Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o realizacji prac interwencyjnych

Print Drukuj

Od 01.01.2025 r. Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi organizuje prace interwencyjne na podstawie art. 135 ust 1 ustawy. Wysokość refundacji cześci kosztów poniesionych na wynagordzenie skierowanego bezrobotnego wynosi 1491 zł. wysokość refundacji składki na ubezpieczenie społeczne 252,43 zł (16,93%)

Informacje o publikacji dokumentu