Konkurs "Nakręceni na karierę"

Print Drukuj

Konkurs „Nakręceni na karierę” jest skierowany do uczniów klas 7. i 8. szkół podstawowych w województwie kujawsko-pomorskim. Uczestnicy mają za zadanie stworzyć film i infografikę przedstawiające ich wizję przyszłości zawodowej. Aby wziąć udział, należy zbudować zespół składający się z trzech osób oraz wyznaczyć koordynatora, który pomoże w realizacji zadań.

Praca konkursowa ma składać się z nagrania krótkiego filmu na temat wybranego zawodu i stworzenia infografiki, która podsumuje przedstawione treści. Zgłoszenia należy wysłać drogą elektroniczną, korzystając z platformy WeTransfer. Prace można przesyłać do 31 października 2025 r. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, w tym smartwatche Garmin oraz słuchawki JBL.

Uczestnicy powinni zapoznać się z regulaminem, aby uniknąć pomyłek. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 24 listopada 2025 r. Ponadto przewidziano nagrody dla koordynatorów oraz dla najbardziej aktywnej szkoły.

KONKURS „NAKRĘCENI NA KARIERĘ”

dla uczniów klas 7. i 8. szkół podstawowych z województwa kujawsko-pomorskiego

Macie pomysł na swoją przyszłość? Chcecie pokazać światu kim będziecie? Stwórzcie film i infografikę, które opowiedzą Waszą wizję!

Zobaczcie jak łatwo zgłosić się do konkursu, postępując według poniższych wskazówek:

1. Zbuduj Zespół

Zbierz trzech znajomych z 7 . lub 8. klasy. Znajdźcie Koordynatora (nauczyciel, doradca zawodowy, pedagog), który pomoże w realizacji zadania.
Ważne! Pamiętajcie o stworzeniu nazwy Zespołu.

2. Przygotujcie pracę konkursową składającą się z dwóch zadań:

​​​​​- nagrajcie krótki film o wybranym przez Was zawodzie, lub kilku zawodach
- stwórzcie infografikę, która uzupełni i podsumuje treści przedstawione w filmie

3. Wyślijcie zgłoszenie

To zadanie dla Koordynatora Zespołu!
     Film wysyłacie do nas za pomocą serwisu WeTransfer klikając w poniższy link: 

    Infografikę i oświadczenia wysyłacie na adres: 

zgloszenia.konkurs@wup.torun.pl
Na Wasze zgłoszenia czekamy do 31 października 2025 r.

4. Czekajcie na wyniki!

Ogłosimy je do 24 listopada 2025 r. na stronie internetowej Konkursu

Do wygrania fantastyczne nagrody: 

  •     Nagrody główne: smartwatche Garmin Forerunner
  •     Nagrody wyróżnienia: słuchawki JBL
  •     Nagrody dla Koordynatorów Konkursu: karty prezentowe do sklepów Empik
  •     Nagroda specjalna dla najbardziej aktywnej szkoły: lekcja z doradztwa zawodowego z wykorzystaniem nowoczesnych okularów VR oraz drobne upominki.

Pamiętajcie! Regulamin to podstawa, aby poznać wszystkie szczegóły i uniknąć pomyłek.

Poniżej znajdziecie wszystkie dokumenty konkursowe. 

Regulamin Konkursu "Nakręceni na karierę" (plik .pdf)

Załącznik nr 1 - Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego uczestnika konkursu (plik .docx)

Załącznik nr 2 - Oświadczenie Koordynatora Zespołu (plik .docx)

Plakat Konkursu "Nakręceni na karierę" (plik .pdf)

Skrócona instrukcja (plik .pdf)

Informacja dla uczniów (plik .pdf)

 

W razie pytań, można się kontaktować pod nr tel. 56 669 39 49 lub poprzez adres e-mail:  rynek.pracy@wup.torun.pl 

Informacje o publikacji dokumentu


Ważna informacja

Print Drukuj

Informacja o pracy urzędu w dniu 10 listopada br.

 

Rejestracja osobista bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się

po wcześniejszym umówieniu terminu wizyty w celu rejestracji

i ustaleniu kompletu dokumentów niezbędnych do rejestracji

Informacje o publikacji dokumentu


Wykaz zawartych umów

Print Drukuj

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Dane statystyczne za 2025 rok

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Ankieta dla przedsiębiorców – priorytety Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2026 r.

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi ogłosił ogólnopolskie priorytety wydatkowania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na 2026 rok. W związku z nową ustawą o rynku pracy urzędy mogą zgłaszać propozycje priorytetów, dlatego planowane jest skonsultowanie dodatkowego priorytetu. W celu lepszego dostosowania działań do lokalnych potrzeb rynku pracy, pracodawcy proszeni są o wypełnienie ankiety.

Zgromadzone dane będą użyte do analizy potrzeb i przyszłych działań w ramach KFS. Udział w ankiecie pozwala pracodawcom na wpływanie na kształt priorytetów KFS oraz dostosowanie wsparcia do specyfiki branży. Istnieje również możliwość wskazania obszarów kompetencyjnych wymagających szczególnej uwagi.

Ankieta dostępna jest online lub w wersji papierowej. W razie pytań można skontaktować się z przedstawicielem urzędu.

Informacje o wybranych załącznikach

  • KFS_Priorytety_2026_ogólnopolskie-1:

    Załącznik przedstawia priorytety Ministra ds. pracy dotyczące wydatkowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego na rok 2026. Kluczowymi punktami są wsparcie w zakresie zarządzania w firmach, rozwój umiejętności w zawodach deficytowych oraz kształcenie ustawiczne związane z nowymi technologiami i umiejętnościami w sektorach kluczowych, takich jak zdrowie i opieka społeczna.

  • Ankieta dla pracodawców:

    Załącznik zawiera ankietę skierowaną do pracodawców w celu zebrania informacji dotyczących priorytetów Krajowego Funduszu Szkoleniowego na rok 2026. Wyniki ankiety pomogą określić najważniejsze obszary wsparcia szkoleń dla lokalnego rynku pracy oraz dostosować środki KFS do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorców.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, ze przyjęte zostały  ogólnopolskie priorytety wydatkowania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na rok 2026, uzgodnione z Radą Rynku Pracy i podpisane przez ministra właściwego do spraw pracy. 

Z wejściem w życie ustawy  z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia Powiatowe Urzędy Pracy otrzymały możliwość zgłoszenia propozycji jednego priorytetu wydatkowania środków KFS na 2026 r., w związku z tym chcielibyśmy z Państwem skonsultować propozycję dodatkowego priorytetu.

Chcąc jak najlepiej dopasować planowane działania do realnych potrzeb lokalnego rynku pracy, zwracamy się do Państwa – pracodawców – z uprzejmą prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety. Państwa opinia pomoże nam określić, jakie kierunki wsparcia szkoleniowego są najbardziej potrzebne w regionie i jak możemy skuteczniej wspierać rozwój kompetencji zawodowych pracowników.

Zebrane dane posłużą wyłącznie do celów analizy potrzeb pracodawców i planowania przyszłych działań w ramach KFS.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Mają Państwo realny wpływ na kształt priorytetów KFS na 2026 r.
  • Szansa na dostosowanie wsparcia do potrzeb konkretnej branży lub firmy.
  • Możliwość zgłoszenia obszarów kompetencyjnych, które wymagają szczególnej uwagi.

Ankietę można uzpełnic online (link) lu w wersji papierowej. 

W przypadku pytań lub potrzeby dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu:
ksobiech@pup.tuchola.pl tel.  52 559 0805

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Wznowienie naboru wniosków na bon na zasiedlenie

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że od dnia 04.09.2025 wznawia nabór wniosków o bon na zasiedlenie.

Informacji dot. formy pomocy udziela: starszy doradca ds. zatrudnienia Hanna Górka tel. 52 55 90 814

Informacje o publikacji dokumentu


Wstrzymanie naboru REFUNDACJA DOPOSAŻENIA LUB WYPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY

Print Drukuj

 

 Nabór wniosków O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISK PRACY

ZAKOŃCZONY!!!!

 

&imagePreview=1

&imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi oferuje możliwość składania wniosków o skierowanie na indywidualne szkolenia finansowane z Funduszu Pracy, które należy złożyć co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Osoby bezrobotne mogą ubiegać się o takie skierowanie w przypadku braku kwalifikacji, konieczności ich zmiany lub uzupełnienia, albo utraty zdolności do wykonywania pracy w obecnym zawodzie. Przykładowe dostępne szkolenia obejmują kursy na spawacza, operatora koparko-ładowarki, wózki widłowe, opiekuna w żłobku i osoby starszej, a także kursy na kierowcę zawodowego z dodatkowymi kwalifikacjami.

Maksymalne dofinansowanie wynosi 8.000 zł, a pozytywne rozpatrzenie wniosku zależy od dostępności środków oraz deklaracji planowanego zatrudnienia przez pracodawcę. Szczegółowe informacje na temat szkoleń udziela specjalista ds. rozwoju zawodowego, Katarzyna Sobiech. Wnioski można składać w siedzibie Urzędu w określonych godzinach.

Dodatkowo w Polsce oraz na świecie istnieje wiele alternatywnych platform e-learningowych oferujących bezpłatne kursy online, takich jak Akademia PARP i NAVOICA, które umożliwiają rozwijanie kompetencji cyfrowych bez konieczności ponoszenia kosztów. W internecie dostępne są również kursy od prywatnych dostawców, takich jak Google Internetowe Rewolucje, Skillsbuild czy Khan Academy.

Informacje o wybranych załącznikach

  • BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_kujawsko_pomorskie_powiat_tucholski_2025.pdf:

    Załącznik przedstawia prognozę zapotrzebowania na pracowników w powiecie tucholskim na rok 2025, z uwzględnieniem różnych zawodów. Badanie przeprowadzone wśród ekspertów wykazuje, że sytuacja w niektórych zawodach może ulec zmianie w zależności od warunków rynkowych.

  • Plan szkoleń dla osób bezrobotnych na 2025.pdf:

    Załącznik przedstawia plan szkoleń dla osób bezrobotnych w 2025 roku, finansowanych ze środków Funduszu Pracy, z wyszczególnieniem nazwy, zakresu i warunków szkoleń. Kluczowym punktem jest możliwość otrzymania dofinansowania na szkolenia indywidualne do wysokości 8.000 zł, które mają na celu poprawę zatrudnienia osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy.

  • Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne NOWA Z EGZAMINEM (2).doc:

    Załącznik to wniosek o skierowanie na indywidualne szkolenie, zawierający dane wnioskodawcy, uzasadnienie oraz informacje o wybranym szkoleniu. Kluczowym punktem jest konieczność przedstawienia celu szkolenia oraz związanych z nim uprawnień i umiejętności wnioskodawcy.

  • 2025_projekt prawa i obowiązki SZKOLENIE(1).docx:

    Załącznik przedstawia informacje o prawach i obowiązkach osób bezrobotnych kierowanych na szkolenie, w tym regulacje dotyczące finansowania szkoleń oraz przyznawania stypendiów. Kluczowym punktem jest to, iż starosta ma obowiązek dofinansowywania szkoleń w zależności od potrzeb rynku pracy oraz celowości wskazanej przez uczestników.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.



Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi zaprasza osoby zarejestrowane w tutejszym Urzędzie do składania wniosków o skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym finansowane ze środków Funduszu Pracy.

Wniosek o szkolenie indywidualne należy złożyć w PUP  co najmniej 30 dni przed przewidywaną datą rozpoczęcia szkolenia. Niespełnienie tego warunku może uniemożliwić wydanie skierowania na szkolenie.
 
 
O skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym wnioskować mogą osoby bezrobotne w szczególności    w przypadku:
·         braku kwalifikacji zawodowych,
·         konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji,
·         utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie,
 
Przykładowe szkolenia o które mogą ubiegać się osoby bezrobotne:
- kurs spawacza
- kurs operatora koparko- ładowarki
- kurs na wózki widłowe
- kurs opiekuna w żłobku
 - kurs opiekuna osób starszych
- Szkolenia na kierowcę zawodowego:
  • dla osób posiadających prawo jazdy kat. C – kurs prawa jazdy kat. E wraz z kwalifikacją wstępną
  • dla osób posiadających prawo jazdy kat. C lub CE – kwalifikacją wstępna przyspieszona
  • dla kierowców zawodowych kursy doszkalające – np. kurs ADR, kurs HDS
  • kurs prawa jazdy kat. D
  • kurs prawa jazdy kat. T
Maksymalna kwota dofinasowania 8.000 zł
Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku jest dostępność środków finansowych oraz deklaracja pracodawcy o planowanym zatrudnieniu.
 
Szczegółowych informacji na temat szkoleń udzielna specjalista ds. rozwoju zawodowego Katarzyna Sobiech 52 55 90 805
Wnioski o skierowanie na szkolenie można składać w siedzibie Urzędu p. 204 II piętro w godzinach od 7:00 do 15:00.

Bezkosztowy rozwój kompetencji cyfrowych

W Polsce i na świecie funkcjonuje wiele dostępnych platform edukacyjnych (w ramach e-learningu), które pozwalają na zdobywanie kompetencji cyfrowych bez ponoszenia kosztów.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oferuje bezpłatne kursy online w ramach Akademii PARP.
https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online
 
W Polsce od 2018 roku działa platforma edukacyjna MOOC (ang. Massive Open Online Course) – NAVOICA. Oferuje darmowe kursy online dla wszystkich, którzy chcą zdobyć nowe kompetencje i umiejętności, w tym kompetencje z obszaru informatyki.
https://navoica.pl/
 
W internecie znajdziesz też wiele innych ofert bezpłatnych kursów dostawców sektora prywatnego jak na przykład Google Internetowe Rewolucje, Skillsbuild, Khan Academy.
 
https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/

 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Kierownictwo PUP

Print Drukuj

 Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy

Lucyna Glaner

tel. 52 559 08 02

 Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy

Anna Mucha

tel. 52 559 08 15

 Główny księgowy

Beata Kufel

tel. 52 559 08 03


 

 



 

Informacje o publikacji dokumentu


Dane kontaktowe

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi świadczy usługi dla osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy. Można się z nim skontaktować telefonicznie lub za pomocą e-maila. Urząd działa od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 15:00, a rejestracja osób bezrobotnych odbywa się do godziny 14:00.

Korespondencja elektroniczna, która nie spełnia wymagań określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego, nie będzie rozpatrywana. Podanie do urzędu powinno zawierać dane osobowe, adres oraz przedmiot sprawy. Brak tych informacji skutkuje odmową rozpatrzenia sprawy.

Urząd posiada również swoją elektroniczną skrzynkę podawczą oraz adres na platformie ePUAP. Wszelkie wymagane dane powinny być dokładnie uzupełnione, aby uniknąć problemów.

Możliwość kontaktu z urzędem znajduje się na stronie internetowej. Urząd zapewnia dostęp do usług dla mieszkańców Tucholi oraz okolic.

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
Plac Wolności 23
89-500 Tuchola 

Kontakt

tel.  52 5590800

fax  52 5590801

Elektroniczna skrzynka podawcza: www.praca.gov.pl

ePUAP: /PUPTUCHOLA/SkrytkaESP

eDoreczenia: AE:PL-32560-19703-JIAGF-16

e-mail: pupmałpkatuchola.pl

NIP: 561-13-73-052

REGON: 092506593
 

Godziny urzędowania

Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00  
 
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy w godzinach 7:00 - 14:00




 


Uprzejmie informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi nie rozpatruje korespondencji otrzymanej pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.


Zgodnie z ww. przepisem podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
  1. osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska),
  2. adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby,
  3. przedmiotu sprawy, której dotyczy.

W przypadku nie uzupełnienia wyżej wymienionych danych, sprawa nie będzie rozpatrzona.

Informacje o publikacji dokumentu


Centrum Aktywizacji Zawodowej

Print Drukuj

W artykule przedstawiono dane kontaktowe oraz opis stanowisk związanych z doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy. Doradcy zawodowi, zlokalizowani na II piętrze w pokoju 207, zajmują się wspieraniem osób poszukujących pracy. Pośrednik pracy oraz doradca klienta, działający z pokoju 204, realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże oraz programy wsparcia dla przedsiębiorców, w tym Tarcza antykryzysowa.

Specjalista ds. programów, także na II piętrze, w pokoju 205, koncentruje się na projektach związanych z doposażeniem stanowisk pracy oraz dotacjami. Kolejni pośrednicy podzieleni są według pierwszych liter nazwisk klientów, co ułatwia realizację ofert pracy oraz wnioski takie jak PFRON czy Krajowy Fundusz Szkoleniowy.

Osoby z nazwiskami zaczynającymi się na L, M, P, mogą skorzystać z pomocy przy stanowisku parter 5, natomiast dla liter R, S, Ś, T pomoc dostępna jest w parterze 1. Osoby z nazwiskami A, B, C, D, E, F i W mogą odwiedzić stanowisko 3 na parterze, podczas gdy klienci z nazwiskami K, N, Z obsługiwani są w parterze 4.

Stanowisko Telefon Numer pokoju
Doradcy zawodowi 52 5540002 II piętro pok. 207
Pośrednik pracy, doradca klienta- realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże, bony stażowe, Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy 52 5590805 II piętro pok. 204
Specjalista ds. programów- realizuje wnioski o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, pożyczki na utworzenie st. pracy BGK, dotacje FP, EFS, grant (telepraca), świadczenia aktywizacyjne, pozyczka na podjęcie działalności gospodarczej BGK, Tarcza antykryzysowa: niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców 52 5590807 II piętro pok. 205
Pośrednik pracy, doradca klienta - realizuje wnioski PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, szkolenia indywidualne i grupowe 52 5590805 II piętro pok. 204
Stanowisko ds. programów rynku pracy, doradca klienta - realizuje wnioski o prace społecznie użyteczne 52 5590810 poddasze- pokój nr 303
Pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: L, M, P, realizacja ofert pracy 52 5590814 parter stanowisko 5
Pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:R, S, Ś, T, realizacja ofert pracy 52 5590814 parter stanowisko 1
Pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:A, B, C, D, E, F, W, realizacja ofert pracy 52 5590816 parter stanowisko 3
Pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: K, N, Z, realizacja ofert pracy 52 5590818 parter stanowisko 4
Informacje o publikacji dokumentu


Samodzielne stanowisko ds. informatyki

Print Drukuj
Stanowisko Telefon Numer pokoju
Informatyk 52 5590806 304
Informacje o publikacji dokumentu


Samodzielne stanowisko ds. kontroli

Print Drukuj
Stanowisko Telefon Numer pokoju
Samodzielne stanowisko ds. kontroli 52 5590810 303
Informacje o publikacji dokumentu


Dział ewidencji i świadczeń

Print Drukuj
Stanowisko Telefon Numer pokoju
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy

52 5590808

52 5590809

parter
Stanowisko naliczania świadczeń 52 5590811 parter
Informacje o publikacji dokumentu


Sekretariat

Print Drukuj
Stanowisko Telefon Numer pokoju
Stanowisko ds. pracowniczych 52 5590800 201
Stanowisko ds. administracyjnych 52 5590801 201
Informacje o publikacji dokumentu


Dyrekcja Urzędu

Print Drukuj
Stanowisko Telefon Numer pokoju
Dyrektor PUP 52 5590802 201
Zastępca Dyrektora PUP 52 5590815 202
Informacje o publikacji dokumentu


Dane kontaktowe sg

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
Plac Wolności 23
89-500 Tuchola 

 

Kontakt

 

tel.  52 5590800

fax  52 5590801

Elektroniczna skrzynka podawcza: www.praca.gov.pl

ePUAP: /PUPTUCHOLA/SkrytkaESP

eDoreczenia: AE:PL-32560-19703-JIAGF-16

e-mail: pupmałpkatuchola.pl

NIP: 561-13-73-052

REGON: 092506593

 

Informacje o publikacji dokumentu


Staże finansowane ze środków Funduszu Pracy

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Staże i bony stażowe informacje dla Organizatora stażu

Print Drukuj

W 2025 roku Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi organizuje staże dla bezrobotnych na okres 3 miesięcy. Umożliwia się odbycie stażu tylko u organizatora, u którego uczestnik nie był zatrudniony lub na stażu w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Bezrobotny nie może spędzić więcej niż 12 miesięcy na stażu u tego samego pracodawcy w ciągu 10 lat.

Organizator stażu musi kierować uczestnika na wstępne badania lekarskie, zapoznać go z regulaminem pracy oraz przekazać zakres obowiązków na piśmie. Uczestnikom przysługują dni wolne: 2 dni za każde 30 dni odbywania stażu, a dni te są płatne jako stypendium. Na organizatorze spoczywa obowiązek kontrolowania udzielania dni wolnych oraz zapewnienia stypendium za dni nieobecności na stażu w przypadku usprawiedliwienia.

Bezrobotni mają prawo do odpoczynku zgodnie z przepisami prawa pracy oraz do stypendium w wysokości 50% w przypadku niezdolności do pracy. Dodatkowo, zasady dotyczące usprawiedliwiania nieobecności stosuje się na zasadach uprzednio określonych dla pracowników. Szczegółowe informacje można uzyskać kontaktując się z Jarosławem Sobkiem.

Informacje o wybranych załącznikach

  • wniosek_o_staz_2025_nowa_ustawa:

    Załącznik dotyczy wniosku o zorganizowanie stażu dla osób bezrobotnych, zawierając szczegółowe informacje o organizatorze, warunkach stażu oraz wymaganiach dla uczestników. Kluczowym punktem jest to, że wniosek spełnia wymogi prawne i administracyjne, aby zapewnić prawidłową organizację stażu wraz z opieką i wsparciem dla bezrobotnych.

  • Oświadczenie stażysty o podjęciu zatrudnienia po zakończeniu stażu.doc:

    Załącznik zawiera oświadczenie stażysty, które dotyczy zatrudnienia po zakończeniu stażu. Głównym punktem jest konieczność złożenia oświadczenia w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tucholi w ciągu 7 dni od zakończenia stażu, oraz możliwość zaznaczenia, czy stażysta został zatrudniony czy nie.

  • Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty.pdf:

    Załącznik zawiera oświadczenie organizatora stażu dotyczące zatrudnienia stażysty po zakończeniu stażu, które należy złożyć w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tucholi. Kluczowym punktem jest wymóg przedstawienia oświadczenia w ciągu 7 dni od zakończenia stażu oraz możliwość zaznaczenia zatrudnienia lub jego braku po stażu.

  • Oświadczenie organizatora stażu o zatrudnieniu stażysty.doc:

    Załącznik zawiera oświadczenie organizatora stażu dotyczące zatrudnienia stażysty po zakończeniu stażu. Kluczowym punktem jest konieczność przedłożenia oświadczenia w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tucholi w ciągu 7 dni od zakończenia realizacji stażu.

  • Opinia pracodawcy z przebiegu stażu.pdf:

    Załącznik zawiera formularz opinii pracodawcy dotyczący przebiegu stażu bezrobotnego, zawierający informacje o zadaniach i umiejętnościach nabytych w trakcie stażu. Kluczowym punktem jest obowiązek dostarczenia opinii oraz sprawozdania do Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi w ciągu 7 dni od zakończenia stażu.

  • Opinia pracodawcy z przebiegu stażu.doc:

    Załącznik zawiera szablon opinii pracodawcy dotyczącej przebiegu stażu bezrobotnego, w tym szczegóły dotyczące jego imienia, daty stażu oraz obowiązków. Kluczowym punktem jest wymóg przedłożenia opinii w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tucholi w terminie 7 dni od zakończenia stażu.

  • Oświadczenie stażysty o podjęciu zatrudnienia po zakończeniu stażu.pdf:

    Załącznik zawiera oświadczenie osoby bezrobotnej dotyczące podjęcia zatrudnienia po zakończeniu stażu. Kluczowym punktem jest obowiązek złożenia tego oświadczenia w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tucholi w ciągu 7 dni od zakończenia stażu.

  • Sprawozdanie stażysty z czynności wykonywanych podczas odbywania stażu.doc:

    Załącznik to sprawozdanie stażysty opisujące czynności wykonywane podczas stażu oraz uzyskane kwalifikacje. Najważniejszym punktem jest obowiązek przedłożenia sprawozdania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tucholi w ciągu 7 dni od zakończenia stażu.

  • Sprawozdanie stażysty z czynności wykonywanych podczas odbywania stażu.pdf:

    Załącznik przedstawia sprawozdanie ze stażu, w tym dane osobowe, informacje o organizatorze oraz opis zadań i uzyskanych kwalifikacji. Kluczowym punktem jest obowiązek dostarczenia sprawozdania do Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi w ciągu 7 dni od zakończenia stażu.

  • Lista obecności stażysty.pdf:

    Załącznik przedstawia formularz listy obecności dla stażysty, który zawiera informacje dotyczące dni i godzin pracy, wniosków o dni wolne oraz zasad przyznawania dni wolnych w ramach stażu. Kluczowym punktem jest obowiązek pracodawcy do udzielenia dwóch dni wolnych za każdy 30-dniowy okres stażu, a także regulacje dotyczące nabywania tego prawa.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.


 

Informacja o realizacji staży w 2025 r.

 2025 r. Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi organizuje staże  na okres 3 miesięcy.

Bezrobotny nie może odbywać stażu u tego samego organizatora, u którego wcześniej odbywał staż, był zatrudniony, w tym jako młodociany pracownik w celu przygotowania zawodowego lub wykonywał inną pracę zarobkową, jeżeli od dnia zakończenia poprzedniego stażu, zatrudnienia lub wykonywania innej pracy zarobkowej u tego organizatora nie upłynęło co najmniej 24 miesiące. Łączny okres staży realizowanych przez bezrobotnego u tego samego organizatora nie może przekroczyć 12 miesięcy.

Łączny okres staży odbywanych przez bezrobotnego nie może przekroczyć 24 miesięcy w okresie kolejnych 10 lat.

Przed powierzeniem bezrobotnemu wykonania zadań przewidzianych programem stażu organizator stażu:

1) kieruje bezrobotnego, na własny koszt, na wstępne badania lekarskie, na zasadach przewidzianych dla pracowników, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 229 § 8 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy;

2) zapoznaje bezrobotnego z obowiązującym regulaminem pracy;

3) przekazuje bezrobotnemu na piśmie zakres obowiązków i uprawnień.



Dni wolne przysługujące bezrobotnemu odbywającemu staż i inne nieobecności

  1. Na wniosek bezrobotnego odbywającego staż organizator stażu udziela 2 dni wolnych za każde 30 dni kalendarzowych odbywania stażu. Za dni wolne przysługuje stypendium. Za ostatni miesiąc odbywania stażu organizator stażu udziela dni wolnych przed upływem terminu zakończenia stażu. Przy niepełnym miesiącu odbywania stażu przysługujący bezrobotnemu wymiar dni wolnych oblicza się proporcjonalnie, zaokrąglając w górę do pełnych dni.
  2. Za dni wolne przysługuje stypendium.
  3. Obowiązek kontroli liczby udzielanych dni wolnych spoczywa na organizatorze.
  4. Stypendium przysługuje za dni nieobecności na stażu w przypadku usprawiedliwienia tej nieobecności obowiązkiem stawiennictwa przed sądem lub organem administracji publicznej.
  5. Za okres udokumentowanej niezdolności do pracy bezrobotny zachowuje prawo do stypendium w wysokości 50 % kwoty stypendium.
  6. Bezrobotnemu odbywającemu staż przysługuje prawo do okresów odpoczynku na zasadach przewidzianych dla pracowników.
  7. Do bezrobotnych odbywających staż stosuje się przepisy o usprawiedliwianiu nieobecności pracowników wydane na podstawie art. 2982 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, a prawo do stypendium za okres usprawiedliwionej nieobecności bezrobotny zachowuje za okresy zwolnienia, za które pracownicy, zgodnie z tymi przepisami, zachowują prawo do wynagrodzenia.



Szczegółowe informacje:

Jarosław Sobek
tel. 52- 55-90- 805
mail: jsobek(at)pup.tuchola.pl

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Ankieta ewaluacyjna

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Ankieta Badania satysfakcji klienta

Print Drukuj

Ankieta ewaluacyjna dla pracodawców

Wypełnij

 

Ankieta ewaluacyjna dla osoby bezrobotnej, poszukującej pracy, osoby niezarejestrowanej, w tym biernej zawodowo

Wypełnij

 

Informacje o publikacji dokumentu


Komunikacja w kryzysie to też rozwój! – spotkanie informacyjne dla usługodawców 9 września 2025 roku w Grudziądzu

Print Drukuj

Spotkanie informacyjne "W stronę rozwoju: Trudne sytuacje, nowe umiejętności" odbędzie się 9 września 2025 roku w Grudziądzu, w Hotelu Rudnik. Skierowane jest do instytucji szkoleniowych, zarówno zarejestrowanych w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), jak i planujących rejestrację. Zmiany w systemie szkoleniowym, w tym likwidacja Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) od 1 stycznia 2026 r., będą jednym z kluczowych tematów spotkania.

Uczestnicy dowiedzą się o funkcjonowaniu BUR oraz o projekcie Kierunek – Rozwój. W programie przewidziano omówienie procesu rejestracji w BUR, wypełniania Karty Usługi oraz prelekcję dr. Mariusza Sokołowskiego na temat wykorzystania kryzysów do rozwoju kompetencji komunikacyjnych.

Spotkanie zakończy się sesją pytań i odpowiedzi, gdzie uczestnicy będą mieli szansę na wymianę doświadczeń. Zgłoszenia przyjmowane są do 5 września 2025 r. do godz. 15.00, a liczba miejsc jest ograniczona.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Kontakt w sprawie wydarzenia to Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu.

Serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu informacyjnym “W stronę rozwoju: Trudne sytuacje, nowe umiejętności”.

 

Gdzie i kiedy?

9 września 2025 roku w Grudziądzu - w Hotelu Rudnik przy ul. Miłej 2.

 

Dla kogo spotkanie?

Spotkanie skierowane jest zarówno do instytucji szkoleniowych już zarejestrowanych w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), jak i do tych, które dopiero to planują z myślą o świadczeniu usług w projekcie Kierunek – Rozwój.

 

Dlaczego warto wziąć udział?

Przed nami ważna zmiana – od 1 stycznia 2026 r. Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS) przestanie funkcjonować, a jego miejsce zajmie BUR. To właśnie BUR stanie się jedynym rejestrem umożliwiającym świadczenie usług szkoleniowych i doradczych z dofinansowaniem, m.in. z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Nasze spotkanie to szansa, aby dobrze się do tego przygotować. W przyjaznej formule przedstawimy m.in. najważniejsze informacje związane z codziennym funkcjonowaniem w systemie BUR. Ale to nie koniec! Mamy też inne propozycje w programie.

 

Zakres programu

W agendzie wydarzenia znajdą się ponadto:

⇒ Główne tematy

  • projekt Kierunek – Rozwój – przedstawimy jego główne założenia i możliwości dla instytucji szkoleniowych,
  • rejestracja w Bazie Usług Rozwojowych – zaprezentujemy proces krok po kroku,
  • prawidłowe wypełnienie Karty Usługi – omówimy wymagania i dobre praktyki.

⇒ Prelekcja ekspercka

Zapraszamy do wysłuchania wystąpienia dr. Mariusza Sokołowskiego „Kryzysy uczą – jak wykorzystać trudne sytuacje do rozwoju kompetencji komunikacyjnych”. W trakcie prelekcji dr Sokołowski omówi, jak radzić sobie z wyzwaniami komunikacyjnymi w sytuacjach kryzysowych i wykorzystywać trudne sytuacje do wzmacniania własnych kompetencji interpersonalnych w procesie uczenia się przez całe życie (ang. Lifelong Learning).

Mariusz Sokołowski – doktor nauk humanistycznych, inspektor Policji w stanie spoczynku, wieloletni rzecznik prasowy polskiej Policji, obecnie wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i partner w agencji Prostrategic Communication. Od lat zajmuje się komunikacją kryzysową, relacjami z mediami i public affairs, a także prowadzi działania profilaktyczne dla różnych grup społecznych – od dzieci, przez młodzież, po seniorów.

⇒ Sesja Q&A i aktywna wymiana doświadczeń

W końcowej części spotkania, podczas sesji pytań i odpowiedzi, oddamy głos uczestnikom. Będzie można zadać pytania, podzielić się wątpliwościami i porozmawiać o codziennych wyzwaniach związanych z BUR – od unikania błędów w Kartach Usług, po kwestie planowania i rozliczania usług w projekcie Kierunek – Rozwój. To również moment, by poruszyć tematy związane z rozwijaniem kompetencji komunikacyjnych w trudnych sytuacjach.

Szczegółowy program spotkania można pobrać tutaj.

 

Zgłaszanie udziału

  • Zgłoszenia przyjmujemy do 5 września 2025 r.do godz. 15.00 (lub do wyczerpania limitu miejsc) – rejestracja za pośrednictwem elektronicznego formularza, dostępnego tutaj.
  • Liczba miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń. (W przypadku, gdy liczba zgłoszeń na spotkanie przekroczy limit dostępnych miejsc, organizator może ograniczyć udział do jednego przedstawiciela z danej instytucji).
  • Potwierdzenie udziału w wydarzeniu prześlemy mailowo.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

 

Kontakt w sprawie wydarzenia

Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu

e-mail: instytucjeszkoleniowe@wup.torun.pl

tel. 56 66 93 984

Informacje o publikacji dokumentu


Zakończenie naboru wniosków o bon na zasiedlenie

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że dnia 13.08.2025 r. zakończono nabór wniosków o bon na zasiedlenie. 

Informacje o publikacji dokumentu