Informujemy, że nabór wniosków o bon za zasiedlenie został wztrzymany do odwołania.
Informacje naborze o wniosków można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi oraz na stronie https://tuchola.praca.gov.pl/
Wstrzymanie naboru wniosków o bon na zasiedlenie
Informujemy, że nabór wniosków o bon za zasiedlenie został wztrzymany do odwołania.
Informacje naborze o wniosków można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi oraz na stronie https://tuchola.praca.gov.pl/
Staże finansowane ze środków PFRON
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że w dniach 23-30.04.2025 r. przyjmowane będą wnioski o skierowanie na staż osoby niepełnosprawnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy jako poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, finansowany ze środków PFRON.
Wniosek można składać za pośrednictwem platformy SOW pod adresem : https://sow.pfron.org.pl/
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.tuchola.praca.gov.pl oraz w tut. Urzędzie Pracy pok.204 , II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805.
Ważna informacja
♦
Rejestracja osobista bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się
po wcześniejszym umówieniu terminu wizyty w celu rejestracji
i ustaleniu kompletu dokumentów niezbędnych do rejestracji
Wznowienie naboru wniosków
Wznowienie naboru wniosków
Informujemy Państwa, że wznawiamy nabory wniosków o organizację następujących form aktywizacji osób bezrobotnych:
- roboty publiczne ,
- szkolenia,
-staże,
- dofinasowanie kosztów zatrudnienia w domu pomocy społecznej lub
jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy
zastępczej.
Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia nie została opublikowana w Dzienniku Ustaw w związku z powyższym nie wejdzie ona w życie w dniu
01 maja 2025 r.
Za utrudnienia przepraszamy.
Informacje naborze o wniosków można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi oraz na stronie https://tuchola.praca.gov.pl/
Informacja
Centrum Aktywizacji Zawodowej
Imię i nazwisko | Adres e-mail | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|---|
Maciej Kozłowski doradca zawodowy |
mkozlowski![]() |
52 5540002 | II piętro pok. 207 |
Lucyna Czapiewska doradca zawodowy |
lczapiewska![]() |
52 5540002 | II piętro pok. 206 |
Jarosław Sobek pośrednik pracy, doradca klienta- realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże, bony stażowe, Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy |
jsobek![]() |
52 5590805 | II piętro pok. 204 |
Anna Siniło specjalista ds. programów- realizuje wnioski o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, pożyczki na utworzenie st. pracy BGK, dotacje FP, EFS, grant (telepraca), świadczenia aktywizacyjne, pozyczka na podjęcie działalności gospodarczej BGK, Tarcza antykryzysowa: niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców |
asinilo![]() |
52 5590807 | II piętro pok. 205 |
Katarzyna Sobiech pośrednik pracy, doradca klienta - realizuje wnioski PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, szkolenia indywidualne i grupowe |
ksobiech![]() |
52 5590805 | II piętro pok. 204 |
Wioletta Słupińska stanowisko ds. programów rynku pracy, doradca klienta - realizuje wnioski o prace społecznie użyteczne |
wslupinska![]() |
52 5590810 | poddasze- pokój nr 303 |
Marcin Remisz pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: L, M, P, realizacja ofert pracy |
mremisz![]() |
52 5590814 | parter stanowisko 5 |
Ilona Pieczka pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:R, S, Ś, T, realizacja ofert pracy |
ipieczka![]() |
52 5590814 | parter stanowisko 1 |
Iwona Kapanka pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:A, B, C, D, E, F, W, realizacja ofert pracy |
ikapanka![]() |
52 5590816 | parter stanowisko 3 |
Dorota Pril pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: K, N, Z, realizacja ofert pracy |
dpril![]() |
52 5590818 | parter stanowisko 4 |
Zawieszenie przyjmowania wniosków o organizację prac interwencyjnych
Informujemy, że z dniem dzisiejszym zawieszamy przyjmowanie wniosków o organizację prac interwencyjnych.
Informacje w sprawie terminu naboru można uzyskać pod następującym numerem telefonu: 525590805 lub osobiście w Powiatowym Urzędzie pracy w Tucholi pl. Wolności 23 pok. 204.
Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://tuchola.praca.gov.pl.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny z wykorzystanie powszechnie dostępnych narzędzi do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej - narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Piotra Muchy - email: pmucha@pup.tuchola.pl lub telefonicznie +48 52 55 90 806.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Do budynku prowadzi wejście od placu Wolności - wejście możliwe dla osób na wózkach inwalidzkich. Obsługa osób na wózkach odbywa się tylko na parterze, ponieważ w budynku nie ma windy. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Przy budynku wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W Powiatowym Urzędzie Pracy nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma również oznaczeń w alfabecie braille'a oraz powiększonych napisów dla osób słabowidzących. Wewnątrz budynku brak oznaczenia kontrastowego.
Pracownicy i klienci urzędów pracy mogą skorzystać z bezpłatnej usługi tłumaczenia rozmowy z języka migowego (PJM) na język polski. Aby połączyć się konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy, należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy. Usługa jest dostępna od poniedziałku do piątku. Więcej informacji w załączniku poniżej.
Festiwal Służb Mundurowych - relacja
W dniu 14 marca br. dzięki gościnności Tucholskiego Ośrodka Kultury odbył się I Festiwal Służb Mundurowych oraz Prezentacja Ponadpodstawowych Szkół Powiatowych organizowany przez Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi wspólnie ze Starostwem Powiatowym.
W trakcie wydarzenia tucholanie mieli okazję poznać charakter pracy formacji mundurowych, w tym:
Stoisko promujące usługi w zakresie bezpieczeństwa i pierwszej pomocy przygotowała Grupa Prewencyjna WOPR Województwa Kujawsko-Pomorskiego Bory Tucholskie.
Każda ze służb mundurowych przygotowała stoiska eksponujące sprzęt i wyposażenie wykorzystywane w codziennej pracy – w tym również środki przymusu bezpośredniego, niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa w tych formacjach. Na parkingu TOK była możliwość obejrzenia pojazdów operacyjnych. Na szczególną uwagę zasługiwało stoisko CITES Służby Celno-Skarbowej – odwiedzający festiwal mogli zobaczyć zarekwirowane na granicy nielegalnie przewożone, m.in. : wypchane zwierzęta i trofea myśliwskie, wyroby z kości, rogów, zębów zwierząt, naszyjniki, pierścionki i inne wyroby, które zawierają części roślin i zwierząt chronionych, torebki, buty, portfele, paski do spodni wykonane ze skór węży, krokodyli, waranów itp., lekarstwa zawierające sproszkowane fragmenty zwierząt lub roślin (tzw. medycyna orientalna).
Służby zaprezentowały się jako formacje nowoczesne, mobilne, poszukujące kandydatów, którzy chcieliby wstąpić w ich szeregi. Ich oferta była skierowana przede wszystkim do młodzieży stojącej na progu wyboru swojej ścieżki zawodowej. Z tej oferty skorzystać mogli przede wszystkim tegoroczni maturzyści tucholskich szkół takich, jak: Liceum Ogólnokształcące, Zespół Szkół Licealnych i Agrotechnicznych, Zespół Szkół Licealnych i Technicznych oraz Technikum Leśne. Zapoznali się oni z procesem rekrutacji oraz szczegółami pracy w tych służbach.
Z kolei młodsi uczestnicy festiwalu – uczniowie szkół podstawowych – stojący przed wyborem kierunku dalszej edukacji, mieli do dyspozycji stoiska wystawiennicze szkół ponadpodstawowych. Poznali możliwości dalszej edukacji w powiecie tucholskim.
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi w porozumieniu z Tucholskim Centrum Edukacji Zawodowej promował wśród młodych osób stanowisko automatyka – będącego zawodem deficytowym nie tylko na tucholskim rynku pracy. Swojego wsparcia w tym zakresie udzielali pracownicy ZPUH JK Miłosz Kiedrowski – udzielając wszelkich praktycznych informacji związanych z wykonywaniem pracy na tym stanowisku.
Festiwal odwiedziło łącznie ponad 600 osób, co utwierdziło organizatorów w przekonaniu, że w przyszłym roku wydarzenie należy powtórzyć.
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Tucholi serdecznie zaprasza na szkolenie dla przedsiębiorców
Nabór wniosków refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi ogłasza nabór wniosków o refundację
kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Wysokość refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stwnowiska pracy
stanowi nie więcej niż 6- krotność przeciętnego wynagrodzenia
Proponowaną przez Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi jest kwota do 40.000 zł na jedno stanowisko pracy.
Termin składania wniosków to 27 i 28 luty 2025 r.
Informacje Anna Siniło pokój 205 ( II piętro) nr telefonu 52 55 90 807 lub 782 021 518
Proponowana forma zabezpieczenia zwrotu przyznanych środków :
Poręczenie musi zostać udzielone przez co najmniej 2 poręczycieli, będących osobami fizycznymi, z których każdy osiąga wynagrodzenie lub dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie.
W przypadku poręczenia małżonków poręczycielem może być jedna ze stron.
Poręczycielem może być współmałżonek tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej w formie aktu notarialnego lub orzeczenia sądu (kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem dołączona do oświadczeń ),
Poręczenie może być udzielone wyłącznie za pisemną zgodą współmałżonka poręczyciela ( nie dotyczy rozdzielności majątkowej).
Poręczyciele zobowiązani są do podpisania umowy poręczenia osobiście w siedzibie urzędu w obecności upoważnionego pracownika.
Wnioskodawca jest właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości, której minimalna wartość wynosi 120% wnioskowanej kwoty.
Przy zabezpieczeniu w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji konieczne jest ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia, np. w postaci poręczenia przez osobę fizyczną, która osiąga stały dochód na poziomie co najmniej 5.000,00 zł brutto miesięcznie i nie jest współmałżonkiem wnioskodawcy (możliwe tylko w przypadku ustanowienia rozdzielności majątkowej)
Wnioskodawca musi mieć zgromadzone środki w wysokości 120% przyznanego dofinansowania. Blokada sporządzana jest po podpisaniu umowy i obowiązywać będzie do czasu wywiązania się Wnioskodawcy z warunków umowy.
Wnioskodawca podpisuje z bankiem umowę gwarancji bankowej, do wysokości 120% przyznanego dofinansowania.
Zaproszenie na Festiwal Służb Mundurowych oraz prezentację powiatowych szkół ponadpodstawowych
Raport z badania ankietowego przeprowadzonego wśród pracodawców naszego regionu.
Ogłoszenie o naborze do Służby Więziennej
Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej w Bydgoszczy zgodnie z ustawą z dnia 9 kwietnia 2010r. o Służbie Więziennej (Dz. U. 2024r., poz 1869) oraz z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 1 sierpnia 2018r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego do Służby Więziennej (Dz. U. z 2018r., poz.1631)
Ogłasza wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do Służby w Służbie Więziennej na terenie podległym Dyrektorowi Okręgowemu Służby Więziennej w Bydgoszczy.
Zakład Karny w Potulicach:
1. Młodsza pielęgniarka/ Młodszy ratownik medyczny - 2 etaty
2. Młodszy psycholog działu penitencjarnego 1 etat
Nabór do 21 lutego 2025. Szczegóły naboru i pełna treść ogłoszenia na stronie http://www.sw.gov.pl - rekrutacja - oferty pracy
Informacja o realizacji staży i prac interwencyjnych w 2025 r.
Ogłoszenie o naborze do Służby Więziennej
Informacja o realizacji staży i prac interwencyjnych w 2023 r.
Rekrutacja do Policji
Nabór wniosków w ramach środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy
- Wnioski przyjmowane będą od dnia 24.02.2025 do 28.02.2025r..
- Wnioski należy składać drogą elektroniczną przez praca.gov.pl
- Wnioski, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Minister właściwy ds. pracy określił następujące priorytety wydatkowania KFS w 2025 r.:
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Rozwój umiejętności cyfrowych.
Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
Ad. Priorytet 1) Przyjęte sformułowanie niniejszego priorytetu pozwala na sfinansowanie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności ogólno-zawodowych (w tym tzw. kompetencji miękkich), o ile powiązane są one z wykonywaniem pracy w zawodzie deficytowym.
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie danego powiatu bądź województwa.
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi przyjął, że badane będą zawody deficytowe zidentyfikowane na terenie powiatu tucholskiego w oparciu o wyniki badań zamieszczone w Barometrze zawodów.
Ad. Priorytet 2) Sformułowanie „nowe technologie czy narzędzia pracy” w niniejszym priorytecie dotyczy technologie, maszyn czy rozwiązań nowych dla wnioskodawcy a nie dla całego rynku. Pod pojęciem procesów należy rozumieć serię powiązanych ze sobą działań lub zadań, które rozwiązują problem lub prowadzą do osiągnięcia określonego efektu.
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu 2) powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami.
Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych /na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.
Ad. Priorytet 3) Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).
Ad. Priorytet 4) Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń spotykanych w wielu firmach, dlatego kreowanie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy jest kluczową rolą pracodawców, sprzyja efektywności pracowników. Dialog społeczny stanowi bardzo ważną funkcję w zapobieganiu tym zjawiskom. Poprzez współpracę między pracodawcami, pracownikami i związkami zawodowymi możliwe jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na mobbing i dyskryminację na każdym szczeblu organizacyjnym, co przyczynia się do budowania kultur organizacyjnych opartych na szacunku i równości.
Szkolenia powinny zatem zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:
✓ do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
✓ dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
✓ rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach.
✓ do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy
✓ na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji
✓ dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.
Ad. Priorytet 5) Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę.
Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy.
Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:
✓ rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego
✓ przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi
✓ skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy
✓ różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych
✓ promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem
Ad. Priorytet 6) W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców. Zdecydowano o rezygnacji z zezwolenia na dostęp dla polskich pracowników (to samo dotyczy pracodawców), aby środki tego priorytetu skierować tylko na potrzeby pracowników cudzoziemców.
Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
✓ doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;
✓ doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
✓ rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
Należy pamiętać, że powyższa lista nie jest katalogiem zamkniętym i każdy pracodawca może określić własną listę potrzeb.
Ad. Priorytet 7) Biorąc pod uwagę stan zdrowia społeczeństwa i nasilający się proces starzenia rosną potrzeby rozwoju usług opiekuńczych i opieki zdrowotnej. Potrzeba jest coraz więcej dobrze wyszkolonych i posiadających umiejętności na wysokim poziomie osób zatrudnionych w tych sektorach. Celem wprowadzenia niniejszego priorytetu jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.
W ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. Należy jednak pamiętać, że w ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.
Ad. Priorytet 8) Składając stosowny wniosek o dofinansowanie ponoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, ze posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia , jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.
Ad. Priorytet 9) Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.
Środki KFS przeznaczone są na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, na które składają się:
kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem;
określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS.
Przy rozpatrywaniu wniosku starosta uwzględnia:
1) zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
2) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
3) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
4) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
5) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
6) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
7) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
UWAGA!
W ramach środków z KFS może być sfinansowane kształcenie ustawiczne, które rozpocznie się dopiero po podpisaniu umowy z PUP o finansowaniu kształcenia ze środków KFS w 2025 roku. Termin rozpoczęcia szkoleń w ramach wnioskowanych środków - 30 dni od zakończenia naboru wniosków.
Dopuszcza się negocjacje pomiędzy Dyrektorem PUP, który działa z upoważnienia Starosty, a pracodawcą treści wniosku w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.
Starosta może sfinansować koszty kształcenia w wysokości 80% tych kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw (pracodawców zatrudniających mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 mln EURO) w wysokości 100%, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.pup.tuchola.pl oraz w tut. Urzędzie pok. 204, II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805, 661 021 511
Załączniki:
Instrukcja wypełnienia wniosku drogą elektroniczną
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Barometr zawodów 2025