Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy |
Lucyna Glaner |
tel. 52 559 08 02 |
Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy |
Anna Mucha |
tel. 52 559 08 15 |
Główny księgowy |
Beata Kufel |
tel. 52 559 08 03 |
Aktualność - Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
Kierownictwo PUP
Dane kontaktowe
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
Plac Wolności 23
89-500 Tuchola
Kontakt
tel. 52 5590800fax 52 5590801
Elektroniczna skrzynka podawcza: www.praca.gov.pl
ePUAP: /PUPTUCHOLA/SkrytkaESP
eDoreczenia: AE:PL-32560-19703-JIAGF-16
e-mail: pup

NIP: 561-13-73-052
REGON: 092506593
Godziny urzędowania
Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy w godzinach 7:00 - 14:00
Uprzejmie informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi nie rozpatruje korespondencji otrzymanej pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Zgodnie z ww. przepisem podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska),
- adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby,
- przedmiotu sprawy, której dotyczy.
W przypadku nie uzupełnienia wyżej wymienionych danych, sprawa nie będzie rozpatrzona.
Centrum Aktywizacji Zawodowej
Stanowisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Doradcy zawodowi | 52 5540002 | II piętro pok. 207 |
Pośrednik pracy, doradca klienta- realizuje wnioski o roboty publiczne, prace interwencyjne, staże, bony stażowe, Tarcza antykryzysowa: dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy | 52 5590805 | II piętro pok. 204 |
Specjalista ds. programów- realizuje wnioski o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy, pożyczki na utworzenie st. pracy BGK, dotacje FP, EFS, grant (telepraca), świadczenia aktywizacyjne, pozyczka na podjęcie działalności gospodarczej BGK, Tarcza antykryzysowa: niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców | 52 5590807 | II piętro pok. 205 |
Pośrednik pracy, doradca klienta - realizuje wnioski PFRON, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, szkolenia indywidualne i grupowe | 52 5590805 | II piętro pok. 204 |
Stanowisko ds. programów rynku pracy, doradca klienta - realizuje wnioski o prace społecznie użyteczne | 52 5590810 | poddasze- pokój nr 303 |
Pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: L, M, P, realizacja ofert pracy | 52 5590814 | parter stanowisko 5 |
Pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:R, S, Ś, T, realizacja ofert pracy | 52 5590814 | parter stanowisko 1 |
Pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter:A, B, C, D, E, F, W, realizacja ofert pracy | 52 5590816 | parter stanowisko 3 |
Pośrednik pracy, doradca klienta - wizyty osób, których nazwisko rozpoczyna się od liter: K, N, Z, realizacja ofert pracy | 52 5590818 | parter stanowisko 4 |
Samodzielne stanowisko ds. informatyki
Stanowisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Informatyk | 52 5590806 | 304 |
Samodzielne stanowisko ds. kontroli
Stanowisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Samodzielne stanowisko ds. kontroli | 52 5590810 | 303 |
Dział ewidencji i świadczeń
Stanowisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
52 5590808 52 5590809 |
parter |
Stanowisko naliczania świadczeń | 52 5590811 | parter |
Sekretariat
Stanowisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Stanowisko ds. pracowniczych | 52 5590800 | 201 |
Stanowisko ds. administracyjnych | 52 5590801 | 201 |
Dyrekcja Urzędu
Stanowisko | Telefon | Numer pokoju |
---|---|---|
Dyrektor PUP | 52 5590802 | 201 |
Zastępca Dyrektora PUP | 52 5590815 | 202 |
Wznowie naboru wniosków na bon na zasiedlenie
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że od dnia 04.09.2025 wznawia nabór wniosków o bon na zasiedlenie.
Informacji dot. formy pomocy udziela: starszy doradca ds. zatrudnienia Hanna Górka tel. 52 55 90 814
Dane kontaktowe sg
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
Plac Wolności 23
89-500 Tuchola
Kontakt
tel. 52 5590800
fax 52 5590801
Elektroniczna skrzynka podawcza: www.praca.gov.pl
ePUAP: /PUPTUCHOLA/SkrytkaESP
eDoreczenia: AE:PL-32560-19703-JIAGF-16
e-mail: pup
NIP: 561-13-73-052
REGON: 092506593
Staże i bony stażowe informacje dla Organizatora stażu
Informacja o realizacji staży w 2025 r.
2025 r. Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi organizuje staże na okres 3 miesięcy.
Bezrobotny nie może odbywać stażu u tego samego organizatora, u którego wcześniej odbywał staż, był zatrudniony, w tym jako młodociany pracownik w celu przygotowania zawodowego lub wykonywał inną pracę zarobkową, jeżeli od dnia zakończenia poprzedniego stażu, zatrudnienia lub wykonywania innej pracy zarobkowej u tego organizatora nie upłynęło co najmniej 24 miesiące. Łączny okres staży realizowanych przez bezrobotnego u tego samego organizatora nie może przekroczyć 12 miesięcy.
Łączny okres staży odbywanych przez bezrobotnego nie może przekroczyć 24 miesięcy w okresie kolejnych 10 lat.
Przed powierzeniem bezrobotnemu wykonania zadań przewidzianych programem stażu organizator stażu:
1) kieruje bezrobotnego, na własny koszt, na wstępne badania lekarskie, na zasadach przewidzianych dla pracowników, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 229 § 8 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy;
2) zapoznaje bezrobotnego z obowiązującym regulaminem pracy;
3) przekazuje bezrobotnemu na piśmie zakres obowiązków i uprawnień.
Dni wolne przysługujące bezrobotnemu odbywającemu staż i inne nieobecności
- Na wniosek bezrobotnego odbywającego staż organizator stażu udziela 2 dni wolnych za każde 30 dni kalendarzowych odbywania stażu. Za dni wolne przysługuje stypendium. Za ostatni miesiąc odbywania stażu organizator stażu udziela dni wolnych przed upływem terminu zakończenia stażu. Przy niepełnym miesiącu odbywania stażu przysługujący bezrobotnemu wymiar dni wolnych oblicza się proporcjonalnie, zaokrąglając w górę do pełnych dni.
- Za dni wolne przysługuje stypendium.
- Obowiązek kontroli liczby udzielanych dni wolnych spoczywa na organizatorze.
- Stypendium przysługuje za dni nieobecności na stażu w przypadku usprawiedliwienia tej nieobecności obowiązkiem stawiennictwa przed sądem lub organem administracji publicznej.
- Za okres udokumentowanej niezdolności do pracy bezrobotny zachowuje prawo do stypendium w wysokości 50 % kwoty stypendium.
- Bezrobotnemu odbywającemu staż przysługuje prawo do okresów odpoczynku na zasadach przewidzianych dla pracowników.
- Do bezrobotnych odbywających staż stosuje się przepisy o usprawiedliwianiu nieobecności pracowników wydane na podstawie art. 2982 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, a prawo do stypendium za okres usprawiedliwionej nieobecności bezrobotny zachowuje za okresy zwolnienia, za które pracownicy, zgodnie z tymi przepisami, zachowują prawo do wynagrodzenia.
Szczegółowe informacje:
Jarosław Sobek
tel. 52- 55-90- 805
mail: jsobek(at)pup.tuchola.pl
Ankieta Badania satysfakcji klienta
Ważna informacja
Rejestracja osobista bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się
po wcześniejszym umówieniu terminu wizyty w celu rejestracji
i ustaleniu kompletu dokumentów niezbędnych do rejestracji
Komunikacja w kryzysie to też rozwój! – spotkanie informacyjne dla usługodawców 9 września 2025 roku w Grudziądzu
Serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu informacyjnym “W stronę rozwoju: Trudne sytuacje, nowe umiejętności”.
Gdzie i kiedy?
9 września 2025 roku w Grudziądzu - w Hotelu Rudnik przy ul. Miłej 2.
Dla kogo spotkanie?
Spotkanie skierowane jest zarówno do instytucji szkoleniowych już zarejestrowanych w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), jak i do tych, które dopiero to planują – z myślą o świadczeniu usług w projekcie Kierunek – Rozwój.
Dlaczego warto wziąć udział?
Przed nami ważna zmiana – od 1 stycznia 2026 r. Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS) przestanie funkcjonować, a jego miejsce zajmie BUR. To właśnie BUR stanie się jedynym rejestrem umożliwiającym świadczenie usług szkoleniowych i doradczych z dofinansowaniem, m.in. z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Nasze spotkanie to szansa, aby dobrze się do tego przygotować. W przyjaznej formule przedstawimy m.in. najważniejsze informacje związane z codziennym funkcjonowaniem w systemie BUR. Ale to nie koniec! Mamy też inne propozycje w programie.
Zakres programu
W agendzie wydarzenia znajdą się ponadto:
⇒ Główne tematy
- projekt Kierunek – Rozwój – przedstawimy jego główne założenia i możliwości dla instytucji szkoleniowych,
- rejestracja w Bazie Usług Rozwojowych – zaprezentujemy proces krok po kroku,
- prawidłowe wypełnienie Karty Usługi – omówimy wymagania i dobre praktyki.
⇒ Prelekcja ekspercka
Zapraszamy do wysłuchania wystąpienia dr. Mariusza Sokołowskiego „Kryzysy uczą – jak wykorzystać trudne sytuacje do rozwoju kompetencji komunikacyjnych”. W trakcie prelekcji dr Sokołowski omówi, jak radzić sobie z wyzwaniami komunikacyjnymi w sytuacjach kryzysowych i wykorzystywać trudne sytuacje do wzmacniania własnych kompetencji interpersonalnych w procesie uczenia się przez całe życie (ang. Lifelong Learning).
Mariusz Sokołowski – doktor nauk humanistycznych, inspektor Policji w stanie spoczynku, wieloletni rzecznik prasowy polskiej Policji, obecnie wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i partner w agencji Prostrategic Communication. Od lat zajmuje się komunikacją kryzysową, relacjami z mediami i public affairs, a także prowadzi działania profilaktyczne dla różnych grup społecznych – od dzieci, przez młodzież, po seniorów.
⇒ Sesja Q&A i aktywna wymiana doświadczeń
W końcowej części spotkania, podczas sesji pytań i odpowiedzi, oddamy głos uczestnikom. Będzie można zadać pytania, podzielić się wątpliwościami i porozmawiać o codziennych wyzwaniach związanych z BUR – od unikania błędów w Kartach Usług, po kwestie planowania i rozliczania usług w projekcie Kierunek – Rozwój. To również moment, by poruszyć tematy związane z rozwijaniem kompetencji komunikacyjnych w trudnych sytuacjach.
⇢ Szczegółowy program spotkania można pobrać tutaj.
Zgłaszanie udziału
- Zgłoszenia przyjmujemy do 5 września 2025 r.do godz. 15.00 (lub do wyczerpania limitu miejsc) – rejestracja za pośrednictwem elektronicznego formularza, dostępnego tutaj.
- Liczba miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń. (W przypadku, gdy liczba zgłoszeń na spotkanie przekroczy limit dostępnych miejsc, organizator może ograniczyć udział do jednego przedstawiciela z danej instytucji).
- Potwierdzenie udziału w wydarzeniu prześlemy mailowo.
⇢ Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
Kontakt w sprawie wydarzenia
Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
e-mail: instytucjeszkoleniowe@wup.torun.pl
tel. 56 66 93 984
Zakończenie naboru wniosków o bon na zasiedlenie
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że dnia 13.08.2025 r. zakończono nabór wniosków o bon na zasiedlenie.
Nabór wniosków refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi ogłasza nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.
Nabór wniosków odbędzie się w dniach 03-04 września 2025 r.
O refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy mogą ubiegać się:
- PRZEDSIĘBIORCY przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą- art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018r. - Prawo przedsiębiorców;
- NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLA LUB NIEPUBLICZNE INNE FORMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO, NIEPUBLICZNE SZKOŁY
- PRODUCENCI ROLNI
- PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŁECZNE
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi proponuje kwotę refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia jednego stanowiska pracy w maksymalnej wysokości do:
- 30.000,00 zł ( trzydzieści tysięcy złotych)- utrzymanie tworzonego stanowiska pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy ;
- 45.000,00 zł ( czterdzieści pięć tysięcy złotych)- utrzymanie tworzonego stanowiska pracy przez okres co najmniej 18 miesięcy.
Wnioskodawcy, któremu przysługuje prawo do obniżenia podatku od towarów i usług należnego o kwotę podatku naliczonego ( płatnik VAT czynny), refundacja obejmuje wydatki na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy
bez podatku od towarów i usług ( netto) !!!
Szczegółowe informacje znajdują się w INFORMACJI- załącznik .
Konsultacje : Anna Siniło pokój 205 ( II piętro) nr telefonu 52 55 90 807 lub 782 021 518
Staż w Krajowej Szkole Administracji Publicznej
Wybierz staż w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (KSAP). Od 35 lat kształcimy liderów administracji - skutecznych, etycznych, umiejących podejmować najlepsze dla Polski decyzje. Nabór trwa tylko do 18 sierpnia br.
Nabór wniosków w ramach środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
w ramach środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego „KFS"
Zaprasza pracodawców do składania wniosków
o finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego
pracowników i pracodawcy
- Wnioski przyjmowane będą od dnia 02.09.2025 do 05.09.2025r..
- Wnioski należy składać drogą elektroniczną przez praca.gov.pl
- Wnioski, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Minister właściwy ds. pracy określił następujące priorytety wydatkowania KFS w 2025 r.:
-
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.
-
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
-
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.
-
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.
Ad. Priorytet A) W ramach niniejszego priorytetu ze środków rezerwy KFS będzie możliwe sfinansowanie kształcenia ustawicznego osób wyłącznie w wieku powyżej 50 roku życia.
Wnioskodawca powinien wskazać osoby, które będą korzystać ze środków KFS w ramach tego priorytetu oraz oświadczyć, iż na dzień złożenia wniosku wymienione osoby są w wieku powyżej 50 roku życia. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.
Ad. Priorytet B) Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien udowodnić posiadanie przez kandydata orzeczenia o niepełnosprawności tj. przedstawić orzeczenie o niepełnosprawności kandydata na szkolenie bądź oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia
Ad. Priorytet C) Ze wsparcia w ramach tego priorytetu mogą skorzystać osoby, które nie mają świadectwa dojrzałości, w tym nie ukończyły szkoły na jakimkolwiek poziomie.
Ad. Priorytet D) Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie jako przeważającego (według stanu na 1 stycznia 2025 roku) odpowiedniego kodu PKD związanego z jednym z poniższych obszarów/ branży oraz zawarte we wniosku o dofinansowanie wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.
Obszary/branże wymagające szczególnego wsparcia kształcenia ustawicznego w powiecie tucholskim na podstawie - Strategii rozwoju powiatu tucholskiego
- działalność gospodarcza polegającą na świadczeniu całorocznych usług turystycznych,
- działalność gospodarczą w kierunku rozwoju usług opiekuńczych,
- działalność gospodarczą w kierunku przetwórstwa drewna i produkcji mebli.
Środki KFS przeznaczone są na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, na które składają się:
-
kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
-
egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
-
badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
-
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem;
-
określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS.
Przy rozpatrywaniu wniosku starosta uwzględnia:
1) zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
2) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy;
3) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
4) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej z środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
5) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
6) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
7) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
UWAGA!
W ramach środków z KFS może być sfinansowane kształcenie ustawiczne, które rozpocznie się dopiero po podpisaniu umowy z PUP o finansowaniu kształcenia ze środków KFS w 2025 roku. Termin rozpoczęcia szkoleń w ramach wnioskowanych środków - 30 dni od zakończenia naboru wniosków.
Dopuszcza się negocjacje pomiędzy Dyrektorem PUP, który działa z upoważnienia Starosty, a pracodawcą treści wniosku w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.
Starosta może sfinansować koszty kształcenia w wysokości 80% tych kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw (pracodawców zatrudniających mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 mln EURO) w wysokości 100%, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.pup.tuchola.pl oraz w tut. Urzędzie pok. 204, II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805, 661 021 511
OPŁATY
Podmiot zamierzający powierzyć pracę cudzoziemcowi dokonuje wpłaty w wysokości 100 zł
Przelewy dokonywane są na konto:
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi
pl. Wolności 23
89-500 Tuchola
GETIN NOBLE BANK SA
12 1560 0013 2344 1898 5000 0009
Dowód wpłaty winien zawierać następujące dane:
- nazwę podmiotu dokonującego wpłaty (pełna nazwa/imię i nazwisko oraz adres siedziby/miejsca zamieszkania pracodawcy);
- przedmiot/tytuł dokonanej wpłaty (złożenie oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi)
- dane cudzoziemca (podanie pełnego imienia i nazwiska cudzoziemca wraz z datą urodzenia bądź numerem i serią paszportu)
Dofinansowanie kosztów zatrudnienia w domu pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej art. 57a
Informacja o naborze wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w ramach spółdzielni socjalnej ze środków PFRON
Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi informuje, że w dniach 26-27.08.2025 r. przyjmowane będą wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej w ramach środków PFRON.
Ze środków Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych może skorzystać osoba niepełnosprawna bezrobotna lub poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, posiadająca aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.
Osoba niepełnosprawna może otrzymać środki na podjęcie działalności w wysokości określonej w umowie zawartej ze starostą . Wolne środki PFRON jakimi dysponuje tut. Urząd Pracy to 106.228,00 zł.
Kompletne i prawidłowo wypełnione wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami można składać osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi, w godzinach od 7:00 do 15:00 lub za pośrednictwem poczty.
Wniosek można również składać za pośrednictwem platformy SOW pod adresem : https://sow.pfron.org.pl/
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.tuchola.praca.gov.pl oraz w tut. Urzędzie Pracy pok.204 , II piętro lub pod numerem telefonu 52 55 90 805.