INSTRUKCJA FUNKCJONOWANIA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY  W TUCHOLI
 
  1. Godziny urzędowania: Powiatowy Urząd Pracy w Tucholi zapewnia ciągłość pracy od poniedziałku do piątku w godzinach: 07:00-15:00 zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu.
  2. Rejestracja bezrobotnych/poszukujących pracy (formy rejestracji, potrzebne dokumenty umieszczone są na stronie Urzędu):
1) elektroniczna:
- pełna rejestracja (podpis kwalifikowany lub profil zaufany),
- prerejestracja (konieczna wizyta w Urzędzie w celu podpisania oświadczeniai przedłożenia dokumentów),
2) osobista po uprzednim telefonicznym umówieniu na określoną godzinę,
3) korespondencyjna (złożenie dokumentów w skrzynce przed Urzędem lub przesłanie pocztą).
Na stronie internetowej www.tuchola.praca.gov.pl dostępna jest instrukcja filmowa ułatwiająca elektroniczną rejestrację.
  1. Obsługa bezrobotnych/poszukujących pracy i pracodawców:
- telefoniczna,
- korespondencyjna,
- osobista (w razie pilnej potrzeby), po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty.
  1. Praca zdalna pracowników zamiennie.
  2. Zabezpieczenie pracowników w środki ochronne:
- poczta poddawana kwarantannie,
- rękawiczki,
- środki dezynfekcyjne,
- ochrona stanowisk pleksi, gdzie odbywa się bezpośrednia obsługa klientów.
  1. Zawieszenie szkoleń, porad grupowych dla bezrobotnych.
  2. Dezynfekcja poręczy, klamek, monitorów, telefonów, klawiatur.
  3. Informacja o pracy oraz o realizacji zadań określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz w ustawie            o zmianie ustawy  o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywoływanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych ustaw, są na bieżąco umieszczane na stronie internetowej.